סופית: שווי עיסקת ממקו 570-550 מיליון דולר

ממקו צפויה לגייס 100 אנשי פיתוח נוספים בשנה הקרובה

שווי עיסקת מכירת ממקו לפלטינום ול-CA הגיע ל-550-570 מיליון דולר, כך אמר ל"גלובס" ישראל מזין, היו"ר לשעבר ואחד ממייסדיה של החברה. טווח המספרים כולל מזומנים ואופציות על מניות Computer Associates) CA), חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם.

פלטינום פרסמה הודעה על רכישת ממקו באוגוסט 98', בעיסקה של החלפת מניות, שהוערכה אז ב-550 מיליון דולר. אולם שווי העיסקה הסופי לא פורסם, מאחר שחלף זמן רב בין ההודעה על מכירת ממקו לבין המכירה הסופית ל-CA, תקופה שבמהלכה ירד ערכה של מניית פלטינום לכדי שליש מערכה ביום הרכישה.

העסקה נסגרה רק בחודש מארס 99', בדיוק ביום שבו הודיעה CA על רכישת פלטינום, בעסקת המיזוגים הגדולה בכל הזמנים בתחום התוכנה. לדברי מזין, הסתכם שווי עסקה זאת בכ-3.9 מיליארד דולר - סכום הכולל 3.5 מיליארד דולר במזומן ואופציות לעובדים. שווי עסקת ממקו במעמד המכירה הוערך על ידי מקורות שונים ב-400 מיליון דולר.

עם רכישת פלטינום הפכה ממקו לחלק מ-CA, ומרכז הפיתוח של החברה בקריית עתידים הפך למרכז הפיתוח העיקרי של CA העולמית בתחום אבטחת המידע. צחי משיח, שינהל את הפיתוח בתחום אבטחת המידע של CA בכל העולם, אמר, כי בכוונת המרכז לגייס 100 איש בשנה הקרובה, בנוסף ל-200 עובדי הפיתוח של החברה. פעילות המכירה והתמיכה של ממקו בניו-יורק נסגרה.

מערך הפיתוח של CA בישראל כולל גם את פעילות החברות סקיוריטי-7 ואיריס הישראליות, שנרכשו בחודשים האחרונים על-ידי CA העולמית וכן את פעילות חברת אבירנט, שנרכשה על ידי ממקו ב-98' ב-25 מיליון דולר.

מזין אמר עוד, כי אין הוא יודע מה יעשה לאחר פרישתו מן החברה. אולם בכוונתו לעסוק בגיוס כספים וסיוע לחברות סטרט-אפ בארץ ובחו"ל, עם אנשי ההנהלה הבכירה של ממקו לשעבר, בהם אלי משיח, צחי משיח, אורי מזין, מוטי טל וכן אנדרו פליפובסקי, מייסד פלטינום.« אלה יעקובי « סופית: שווי עיסקת ממקו 570-550 מיליון דולר « ממקו צפויה לגייס 100 אנשי פיתוח נוספים בשנה הקרובה