34 הרוגים ועשרות נעדרים בפיגוע בבית דירות במוסקבה

צוותי הצלה מנסים לחלץ עשרות לכודים מתחת להריסות הבניין ש שירותי הבטחון: נגר צ'צ'ני ביצע את הפיגוע ש ילצין הורה לתגבר את האבטחה בבנייני המגורים ובתחנות הכח הגרעיניות

לפחות 34 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נעדרים בפיצוץ מטען חבלה בבית דירות במוסקבה.

הפיצוץ העז אירע בבניין בן 8 קומות, המכיל 48 דירות, באחד מפרבריה הדרומיים של מוסקבה. על-פי ההערכות התגוררו בבניין כ-120 בני אדם.

הפיצוץ החריב לחלוטין את הבניין ורבים מהדיירים נלכדו מתחת להריסות. הפיצוץ אירע בשעה 5 לפנות בוקר, שעון מוסקבה. בעקבות הרעש האדיר אלפים נמלטו מבתיהם ובכל האיזור נוצרה בהלה רבה.

הבניין שנהרס ממוקם מול בית ספר. כתוצאה מהפיצוץ נפגע בית הספר מרסיסים. בין הנפגעים, גם ארבעה ילדים, שככל הנראה שהו באיזור בית הספר.

עשרות צוותי חילוץ והצלה מנסים מאז שעות הבוקר לחלץ נפגעים מבעד להריסות הבניין. המחלצים חוששים שרבים מהנעדרים נקברו מתחת להריסות.

שירותי הבטחון של רוסיה מאשימים בפיצוץ נגר צ'צ'ני, שעבד באיזור הבניין. הנגר נעלם וכלי התקשורת ברוסיה פירסמו את תיאורו וביקשו את עזרת הציבור באיתורו.

נשיא רוסיה, בוריס ילצין, כינס היום (ב') ישיבת חירום בהשתתפות השרים הממונים על כוחות הביטחון וראש עיריית מוסקבה, בעקבות הפיגועים האחרונים.

בישיבה יוחלט על נקיטת שורת צעדים לאבטחת הביטחון במיתקנים הביטחוניים ובאיזורי המגורים.

בתוך כך, הודיע ילצין על הגברת אמצעי הביטחון בכל הערים הגדולות ברוסיה. ההחלטה כוללת תחנות כוח גרעיניות, מאגרי דלק, אתרים אסטרטגיים ואיזורים מאוכלסים.

בנאום טלוויזיוני לאומה, הכריז ילצין על יום אבל לאומי.

"היום פקד אותנו פיצוץ נוסף. הטירור הכריז עלינו מלחמה", הוא ציין.

הוא קרא לאזרחי רוסיה לשמור על שלווה ואיפוק והבטיח תגובה קשה נגד האחראים לפיצוץ.

ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, אמר שמבצעי הפיגוע אינם ראויים אפילו לכינוי "חיות".

עד-כה, אף ארגון לא נטל על עצמו אחריות לפיגועים האחרונים. עדיין לא ברור מדוע בחרו מבצעי הפיגוע ביעדים אזרחיים "רכים".

שר ההגנה האמריקני, ויליאם כהן, אמר במסיבת עתונאים בוושינגטון, כי ארה"ב תסייע לרוסיה להתמודד במאבקה בטירור.

הפיגוע גרם להלם ולזעם רב במוסקבה, שרק לפני ארבעה ימים אירע בה פיצוץ עז בבניין דירות, שגרם למותם של 94 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-200.

ראש עיריית מוסקבה, יורי לוז'קוב, האשים, כי הפיצוץ היה מעשה טרור מכוון. הוא הטיל על בדלנים מצ'צ'ניה את האחריות לפיצוץ וקרא לממשלה להטיל סגר על איזורי המרד ולמנוע כניסה לתוך רוסיה.

"זה היה פיגוע טרור בעוצמה הרסנית עצומה. על-פי הערכות המומחים, הוא הוכן על ידי מקצוענים", הוא הדגיש.

"טרוריסטים מנוסים הכינו את המטענים תוך שימוש בציוד יעיל ביותר. רוב חומרי הנפץ הוצבו בנקודות חשובות בבניין", הוא הוסיף. "אני בטוח, כי האשמה בצ'צ'נים. מדובר במעשי טרור ובמטרה להרחבת מעשי האיבה לחלקים אחרים של רוסיה", הוא הזהיר.« סי"צ, מוסקבה « 34 הרוגים ועשרות נעדרים בפיגוע בבית דירות במוסקבה « צוותי הצלה מנסים לחלץ עשרות לכודים מתחת להריסות הבניין ש שירותי הבטחון: נגר צ'צ'ני ביצע את הפיגוע ש ילצין הורה לתגבר את האבטחה בבנייני המגורים ובתחנות הכח הגרעיניות