רענן כהן: סכנה להמשך קיומה של העבודה

החובות - 110 מיליון שקל ש מציע קיצוץ בהוצאות החודשיות וגיוס תרומות של 950 שקל בשנה מכל בית אב

חובות מפלגת העבודה עומדים כיום על כ-110 מיליון שקל. כך כתב באחרונה מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ רענן כהן, במסמך שהפיץ בקרב חברי מפלגה. לדבריו, הבחירות לרשויות המקומיות, לכנסת ולראשות הממשלה הגדילו את הגירעון בכ-27 מיליון שקל.

כהן מסר, כי עם כניסתו לתפקיד מזכ"ל המפלגה בתחילת 98', הגיעו החובות ל-90 מיליון שקל. ההוצאות השוטפות מגיעות ל-3.7 מיליון שקל, מתוכם 1.8 מיליון שקל עבור שכר. לדבריו, תוצאות הבחירות לכנסת ולראשות הממשלה הקטינו את המימון המתקבל מהמדינה לסך של 1.55 מיליון שקל לחודש, משום שמספר הח"כים של המפלגה קטן.

יוצא, איפוא, שהגירעון השוטף גדל לסכום של 2.2 מיליון שקל בכל חודש. כהן מגדיר מצב זה כמסוכן, והוא אומר, כי הדבר מחייב מיידית התאמה של ההוצאה להכנסה.

כהן צירף למכתבו הצעה להבראה כלכלית של המפלגה. בין היתר, הוא מציע קיצוץ בהוצאות החודשיות השוטפות. כהן אומר גם, כי יש לפעול גם לגיוס תרומות.

הוא מציע להקים גוף מיוחד לצורך כך, שיפעל על פי החוק ויגייס עד 950 שקל בשנה מכל בית אב.

בתגובה למסמך של כהן, טוען יו"ר פורום יישובי קו העימות וראש עיריית מעלות, שלמה בוחבוט, חבר מפלגת העבודה, כי תוכניתו של כהן תוביל לחיסולה המוחלט של מפלגת העבודה. בוחבוט מתייחס בעיקר להצעה להקים מרחבים למפלגה ולסגור סניפים.« מאת דוד חיון « רענן כהן: סכנה להמשך קיומה של העבודה « החובות - 110 מיליון שקל ש מציע קיצוץ בהוצאות החודשיות וגיוס תרומות של 950 שקל בשנה מכל בית אב