מיכרז בינלאומי להקמת בי"ח באשדוד יתפרסם בתוך כמה חודשים

החברים בוועדת הכספים הודיעו שיפעלו לקידום הפרוייקט הנדון מזה 10 שנים

חברים בוועדת הכספים הודיעו, כי יפעלו לקדם את הקמת בית החולים הפרטי-ציבורי באשדוד. זאת, בעקבות ביקור שקיימו אתמול (א') באשדוד.

האוצר מכין מיכרז בינלאומי, שיתפרסם בתוך כמה חודשים, להקמת בית החולים. בפגישה עם חברי הוועדה ביקש ראש העירייה, צבי צילקר, כי יסירו את המכשולים, כדי שיהיה יהיה כדאי כלכלית, וימשוך יזמים. יצוין, כי האוצר החליט לא לסבסד את הפרויקט, והיזמים לא יקבלו כל הטבה מהמדינה. כן הוחלט, כי היזם הזוכה לא יקבל קרקע ללא תשלום, והמדינה לא תתחלק בסיכונים הכלכליים עם הזוכה.

הקמת בית חולים באשדוד עומדת על הפרק זה 10 שנים. הקמתו עוכבה תחילה בשל התנגדות משרד הבריאות, ומאוחר יותר בשל התנגדות האוצר. לפני חצי שנה ביטל האוצר את המיכרז להקמת בית החולים, למרות שיזמים הגישו הצעות.

צילקר אמר לחברי ועדת הכספים, כי העיכוב בהקמת ביה"ח פוגע בהתפתחות העיר. שכן, בית החולים היה מאפשר גידול בפעילות הכלכלית המקומית, וגידול במספר התושבים. כמה מחברי הוועדה, ביניהם הח"כים שירי ויצמן, מאיר פרוש, משה גפני ומקסים לוי, הודיעו שיפעלו לקדם את הפרויקט.

לדברי צילקר, תוכנית המתאר הארצית 31 משנת 1972, ותוכנית המתאר הארצית 7 משנת 1975, כוללות את הקמת בית חולים.

הממשלה הקודמת הטילה חודשיים לפני הבחירות על משרדי האוצר והבריאות לפעול להוצאת מיכרז חדש. המינהל פירסם מיכרז לפרויקט, ומספר יזמים הגישו הצעות, אבל כמה ימים לפני נעילתו הורה האוצר לבטלו. בעקבות כך עתרה העירייה לבג"ץ, והשופט אליהו מצא חייב את המדינה להקים צוות לגיבוש מיכרז חדש.« מאת גדי גולן « מיכרז בינלאומי להקמת בי"ח באשדוד יתפרסם בתוך כמה חודשים « החברים בוועדת הכספים הודיעו שיפעלו לקידום הפרוייקט הנדון מזה 10 שנים