עזרא הראל עשה זאת שוב: מכר את ג'ון ברייס הדרכה לגילת תקשורת ב-20 מיליון דולר

הראל רכש את השליטה בחברה לפני כשנה וחצי בתמורה ל-4 מיליון דולר * היום מושלם בה מהלך פיצול ומימוש תמורת 26.5 מיליון דולר

עזרא הראל, שקנה לו מוניטין בהשבחת נכסים (רוגוזין, ממן, איי.סי.טי) עשה זאת שוב, ובמהירות לה הורגלנו. היום (ה') הוא יכול להרשות לעצמו לחייך שוב: גילת תקשורת הודיעה כי היא רוכשת את ג'ון ברייס הדרכה בתמורה ל-%12 ממניותיה, בסך של כ-20 מיליון דולר.

הראל יכול להיות מרוצה, מפני שחברת ICTS שבשליטתו, באמצעות לידן (השותפה יחד עם גילת תקשורת בחברת שידורי הלוויין YES), רכשה את השליטה בחברת ג'ון ברייס לפני כשנה וחצי, תמורת כ-4 מיליון דולר בלבד. השליטה עברה אז מידי בני הזוג מרקוס וג'ודית הולסייד, שהחזיקו אז כ-%88 מהמניות.

ג'ון ברייס הדרכה הוא מרכז הדרכה ישראלי ללימודי מחשבים ותוכנה, ומרכז ההדרכה המוסמך של חברות תוכנה ותקשורת כגון מיקרוסופט, אורקל, נובל, סיסקו, צ'ק-פוינט ונורטל.

ומה הקשר בין ג'ון ברייס לגילת תקשורת? ובכן, גילת תקשורת, הנסחרת בוול-סטריט בשווי של 163 מיליון דולר, עוסקת במכירת שירותי לוויין והשכרת קווי תקשורת להעברת נתונים באמצעות לוויין. החברה מספקת שירותי לוויין לגורמים המשתמשים בתקשורת נתונים, כמו למשל ספקי אינטרנט וחברות בעלות מספר סניפים המפוזרים ברחבי העולם.

אולם הפעילות הרלוונטית לעניין העיסקה היא כמובן זו של שירותי הלימוד מרחוק של גילת, אותם היא מספקת לגופים נוסח האוניברסיטה הפתוחה. לאחר רכישת %30 מ-RTN האמריקאית בינואר השנה, נכנסה גילת תקשורת גם לאספקת תכנים ושירותי הדרכה באמצעות לוויין למגזר הרפואי, ורכשה נוכחות מוגברת בשוק האמריקאי.

מטרת הרכישה היא לבנות יכולות משלושה סוגים למתן פתרון כולל ללקוחות: מערכות ניהול ואפליקציה, מערכות תמסורת (תקשורת לוויין) וכן התוכן - החלק שאותו תמלא ג'ון ברייס. המיקוד העיסקי בתחום זה יהיה בעיקר בשוק האמריקאי.

ICTS עוסקת בשירותי אבטחה לשדות תעופה, והפעילה עם ג'ון ברייס פרוייקט משותף בשדה תעופה בהולנד, ומכאן הקשר בין השתיים. אבל הראל לא חיפש סינרגיות, אלא את המכה הבאה. כמו חייט, הוא הביט על ג'ון ברייס כעל חומר הגלם, ואחר חיפש את הג'נטלמן שלו יוכל 'לתפור את החליפה'.

וכשהראל מחפש, הראל גם מוצא. לא עבר זמן רב, והוא מכר %74 בג'ון ברייס מוצרים למלם מערכות, חברת מערכות המידע מקבוצת זאבי מחשבים (לשעבר כלל מחשבים), בעיסקה בסך של 6.5 מיליון דולר במזומן. כעת, את החלק השני הוא מוכר ב-20 מיליון דולר לגילת תקשורת, תוך השגת תשואה יוצאת דופן - כ-%230 תוך כשנה וחצי.« מאת אליאב אללוף « עזרא הראל עשה זאת שוב: מכר את ג'ון ברייס הדרכה לגילת תקשורת ב-20 מיליון דולר « הראל רכש את השליטה בחברה לפני כשנה וחצי בתמורה ל-4 מיליון דולר * היום מושלם בה מהלך פיצול ומימוש תמורת 26.5 מיליון דולר