טמפו מקריבה את הרווח כדי להטמיע את פפסי בשוק המקומי

הרווח התפעולי ירד ב-%58 ברבעון השלישי, כתוצאה מההשקה המחודשת של המותג המוגז

לאחר תקופה ממושכת יחסית בה דיווח לנו יקי ודמני, מנכ"ל טמפו, על שיפור ברווחיות התפעולית של החברה, נבלמה הצמיחה בחברת המשקאות ואת מקומה תפסה נסיגה של %58 ברווח התפעולי הרבעוני. טמפו מציגה ברבעון השלישי רווח תפעולי של 10 מיליון שקל בלבד, לעומת 17.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת ללא שינוי מהותי במחזור המכירות שעמד 182 מיליון שקל.

ודמני מקדיש חלק נרחב מסקירת המנהלים שלו לגורם העיקרי לעצירת הצמיחה. לצד הקיפאון בצריכה הפרטית כחלק מהמיתון הנמשך, וכן התחרות הגוברת בענף המשקאות, שמתבטאת בתוספת מותגים מחד ובהורדת מחירים מאידך, עמד הרבעון השלישי בסימן ההשקה המחודשת של פפסי.

למרות עלויות ההחדרה הכבדות בשנים עברו, נחשב עד כה פפסי, שייבאה טמפו מארה"ב בתחילת העשור, לכישלון חרוץ, שלא הצליח לקרוא תיגר על המלך הבלתי מעורער של המשקאות המוגזים בשוק המקומי - קוקה קולה.

ההשקה המחודשת של פפסי דרשה השקעות ניכרות במשאבים כספיים וניהוליים: קו חדש בהשקעה של 7 מיליון דולר, שבוצעה כולה ברבעון השלישי, החלפה ותוספת של מאות אמצעי תצוגה, אלפי מקררים, מאות שלטים, מבצעי טעימות רחבי היקף ופרסום מסיבי במדיה.

על מנת לבסס את מעמדו של המותג, הגבירה טמפו את מאמציה להוסיף לקוחות למיגזר המוסדי, הקובע תדמית זו, תוך הגדלה משמעותית של מערך השירות הטכני שלה. ברבעונים השני והשלישי הגדילה החברה פי שלושה לערך את מספר התקנות מתקני מזיגת הפפסי בקרב לקוחותיה המוסדיים, שגדלו לטענתה בצורה משמעותית.

טמפו מציינת כי ההשקה המחודשת של פפסי עמדה בכל הציפיות וכי להערכתה, נתח השוק של המותג גדל, וזאת על רקע הגידול במכירות הכמותיות והכספיות שלו. המחיר משולם, כמובן, בשורת הרווח, ובעיקר הרווח התפעולי. עיבוי מערך המכירות, ההפצה והשירות הטכני של החברה על מנת להתאימם לגידול בהיקף הלקוחות המוסדיים, בליווי הצעדים השיווקיים בהם נקטה, גרמו לירידה של %58 ברווח התפעולי הרבעוני.

בהתחשב בהשקעות הכבדות שנעשו במהלך התקופה, ובהתייחס למשמעות האסטרטגית ארוכת הטווח של החדרת הפפסי החדש, רואה טמפו בסיפוק את יכולתה להקטין את הפגיעה ברווחיות התפעולית עד למינימום, כטענתה.

הרווח הנקי של טמפו ברבעון השלישי עמד על 2.3 מיליון שקל, לעומת 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום החודשים ינוארספטמבר עמד הרווח הנקי על 10.2 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-98'.« מאת שי שלו « טמפו מקריבה את הרווח כדי להטמיע את פפסי בשוק המקומי « הרווח התפעולי ירד ב-%58 ברבעון השלישי, כתוצאה מההשקה המחודשת של המותג המוגז