סיסקו תרכוש חטיבת סיב אופטי של פירלי בכ-2 מיליארד דולר

הרכישה תאפשר לסיסקו גישה לטכנולוגיה לתקשורת רחבת פס למרחקים ארוכים באמצעות סיבים

סיסקו סיסטמס האמריקאית הסכימה היום (ב') לרכוש את עסקי הרשתות האופטיות של פירלי בעבור 2.15 מיליארד דולר במניות. סיסקו היא אחת היצרניות העיקריות של תשתית התקשורת של האינטרנט. הרכישה תחזק את יכולותיה להעביר תקשורת טלפון, אינטרנט וכן וידיאו דרך רשתות אופטיות רחבות פס.

סיסקו צפויה להשקיע ביחידה האופטית של פירלי, שבסיסה במילאנו, 100 מיליון דולר נוספים בהרחבת פעילות החברה בתחום הכבלים האופטיים התת-ימיים. ליחידה הרווחית היו בשנת 1999 הכנסות כוללות של כ-225 מיליון דולר.

העסקה צפויה להיסגר סופית בתוך כ-45 עד 60 יום. זה הצעד הראשון של סיסקו בתחום טכנולוגיית ה-DWDM (dense wave division multiplexing). טכנולוגיה זו משתמשת בגלי אור בצבעים שונים, במקום בפעימות אלקטרוניות, כדי להגיע לרוחב-פס גדול יותר.

העסקה מתרחשת על רקע מאמצי מתחרותיה העיקריות של סיסקו, נורטל ולוסנט, לבנות מערכות תקשורת רחבות-פס בעלות נמוכה. נורטל הסכימה לרכוש את Qtera בעבור 3.2 מיליארד דולר.

החברה, שלא רשמה עדיין מכירות ומספר לקוחותיה קטן, פיתחה מוצר שמאפשר העברת מידע על גבי סיבים אופטיים למרחק גדול במחיר נמוך. לעומתה, לפירלי יש כבר כמה לקוחות בולטים, ביניהם דויטשה טלקום ופראנס טלקום.

העסקה אופיינית לאסטרטגיה העיסקית של סיסקו. החברה נוטה להשתמש בשווי השוק הגבוה שלה כדי לבצע עיסקות רכש של חברות בתחומים טכנולוגיים, בהם היא מתקשה לפתח מוצרים באופן עצמאי.

סיסקו היתה השנה לחברה האמריקאית השלישית אחרי מייקרוסופט וג'נרל אלקטריק, ששווי השוק שלה חצה את גבול 300 מיליארד הדולר.« שירות רויטרס, פאלו אלטו « סיסקו תרכוש חטיבת סיב אופטי של פירלי בכ-2 מיליארד דולר « הרכישה תאפשר לסיסקו גישה לטכנולוגיה לתקשורת רחבת פס למרחקים ארוכים באמצעות סיבים