SCI ECI האמריקנית ורפק רכשו מאת מפעל שמר ב-30 מיליון דולר

הקימו במשותף את חברת SCI ישראל, בו תחזיק רפק ב-%10 * מכירות שמר - 100-70 מיליון שקל בשנה

רפק אלקטרוניקה הקימה במשותף עם חברת SCI האמריקנית את חברת SCI ישראל. החברה החדשה חתמה אתמול (ב') על הסכם עם ECI לרכישת פעילות הייצור של מפעל שמר. כך מסרו היום (ג') רפק, SCI ו-ECI. היקף רכישת שמר מוערך בכ-30 מיליון דולר, תמורת המלאי והציוד הקבוע של המפעל.

רפק אלקטרוניקה מחזיקה כ-%10 ממניות SCI ישראל, ולכן תשלם תמורת שמר את חלקה היחסי, בהיקף של 3 מיליון דולר. יצויין, כי ההסכם כולל סעיף של אספקה רב-שנתית, לפיו רפק תהיה הספק המועדף של רכיבים ל-SCI.

מפעל שמר מפתח תקוה, הוא מפעל הייצור לשעבר של תדיראן תקשורת, אשר נרכשה על-ידי ECI בראשית 99'. המפעל מייצר לוחות מעגלים מודפסים ומוצרים נוספים עבור ECI, ורכישתו על-ידי SCI ישראל צפויה להסתיים עד סוף חודש זה. מכירות המפעל נאמדות כיום ב-100-70 מיליון שקל בשנה, והוא מעסיק כ-350 עובדים, אשר ימשיכו לעבוד תחת ההנהלה החדשה.

סמנכ"ל הכספים של רפק, אילן אולסקר, מסר ל"גלובס" כי הכניסה לפעילות עם SCI נובעת מכך ששתי החברות עוסקות בפעילות דומה של אספקת רכיבים לחברות היי-טק, רכש, לוגיסטיקה וייצור, וכן מהסכם האספקה הרב-שנתי שחתמה SCI מול רפק. לדבריו, התוכנית האסטרטגית של SCI ישראל היא להמשיך לרכוש מפעלים נוספים ולייצר כקבלן משנה, באאוטסורסינג, עבור חברות הייטק ישראליות נוספות.

אולסקר אישר, כי SCI ישראל פועלת לרכישת מפעל נוסף של ECI בקרית שמונה (גם הוא ירושה מתדיראן תקשורת) וכן את שני המפעלים של טלרד בלוד ובמעלות. לדבריו, שמר מהווה רבע מפעילות הייצור של ECI והחברה החדשה מעוניינת לרכוש את כל פעילות הייצור של ECI, טלרד וחברות נוספות.

מנכ"ל ECI, דוד רובנר, מסר בתגובה: "הסכם זה מהווה חלק מהאסטרטגיה להפחתת מחירי עלות הייצור, על-ידי הוצאת חלק מפעילות זו לאאוטסורסינג".

כפי שפורסם ב"גלובס" שלשום (א'), התמ"ס פועל למתן הטבות מס ל-SCI, דומות לאלה הניתנות למפעלים מאושרים. זאת, בעקבות פגישה שהתקיימה בין סמנכ"ל החברה, פיטר שפלר, לבין שר התמ"ס, רן כהן ומנהלת מרכז ההשקעות, חביבה כהן. בפגישה ציין שפלר כי SCI מתכוונת להקים בישראל כ-5 מפעלי ייצור באיזורי פיתוח שיפעלו כקבלני משנה לחברות היי-טק ישראליות.

רפק אלקטרוניקה מייצרת ומשווקת רכיבים אלקטרוניים, ציוד בדיקה וכלי עבודה. בתחום המסחרי החברה משווקת באמצעות חברת הבת ראקום ובתחום התעשייתי, החברה מייצרת באמצעות חברות הבת אורפק וטרנסווי.

SCI היא חברה אמריקנית מאלבמה, שמתמחה בתכנון וייצור של רצפות יצור, כקבלן משנה, בתחומי האלקטרוניקה, מיחשוב, רפואה ומוצרים צבאיים. היקף המכירות השנתי של החברה מסתכם בכ-8 מיליארד דולר. לחברה 28 אלף עובדים, המועסקים ב-34 מפעלים ב-16 מדינות. SCI נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר.« מאת קרן צוריאל ואפי לנדאו « SCI ECI האמריקנית ורפק רכשו מאת מפעל שמר ב-30 מיליון דולר « הקימו במשותף את חברת SCI ישראל, בו תחזיק רפק ב-%10 * מכירות שמר - 100-70 מיליון שקל בשנה