פודור נציגת סטרקיסט-היינץ בארץ רכשה את מפעל יונה מ-3 איי אינווסטמנט ב-7 מיליון דולר

סטרקיסט ממשיכה במו"מ לייצור מוצריה ביונה; ייתכן שתרכוש אותו מפודור או שתיכנס לשותפות

פודור, נציגת סטרקיסט מקונצרן היינץ, רכשה את מפעל יונה מידי חברת I‏3 אינווסטמנט. העיסקה נחתמה בסוף השבוע שעבר, לאחר מו"מ שנמשך כחודש. כך נודע ל"גלובס". שווי העיסקה נאמד בכ-7 מיליון דולר.

עוד נודע, כי פודור, הנמצאת בבעלות עודד גרוס ומיכאל מיטלמן, מתכוונת לפתח את את קווי מוצרי הדגים של יונה, ולהוסיף להם מוצרים חדשים.

מחזור המכירות של פודור מגיע לכ-60 מיליון שקל בשנה, ממכירות שימורי סטרקיטס וממכירות שמן לשוק המוסדי.

"גלובס" פירסם בעבר, כי קונצרן היינץ מתכוון לרכוש את יונה, באמצעות פודור, על מנת לייצר בה את מוצרי סטרקיסט, ולהפוך את יונה לסטרקיסט ישראל. לא מן הנמנע שסטרקיסט תרכוש בסופו של דבר את המפעל מידי פודור או שתיכנס לשותפות בחברה.

חברת סטרקיסט היא אחת היצרניות הגדולה בעולם לייצור שימורי טונה ומחזור המכירות שלה עומד על מיליארד דולר. לחברה מפעלים בגאנה - המייצרים לגאנה ולאירופה - באיי סיישל, בפורטוגל ובצרפת.

גורמים שהיו מקורבים למו"מ שהתקיים לפני כחצי שנה העריכו את היקף הפעילות המשותפת של סטרקיסט ויונה, בכ-150 מיליון שקל בשנה. במפעל יונה 90 עובדים.

מכירות מוצרי סטרקיסט בארץ עומדות על כ-15 מיליון דולר בשנה, והן כוללות רק קופסאות שימורים בנות 170 גר'. מוצרי יונה תופסים היום כ-%15 מתחום שימורי הדגים, שהיקפו כ-60 מיליון דולר.

מפעל שימורי הדגים "יונה" נרכש ע"י 3 איי אינווסטמנט (מקבוצת RJB) מכור לפני כשנה, לאחר שלכור הוענקה, במסגרת מכירת פרי הגליל לחברה האנגלית, אופציית פוט למכירת יונה בתוך חצי שנה. לאחר הרכישה חיפשה הקבוצה האנגלית רוכש ליונה, ולשם כך ניהלה מו"מ עם נציגיה הבלעדיים של סטרקיסט בארץ - חברת פודור סחר, שבבעלות גרוס ומיטלמן. בשלב מוקדם הצטרפה סטרקיסט האמריקנית בעצמה למו"מ והחליטה על ביצוע הרכישה.

קבוצת RJB האנגלית, המיוצגת בארץ ע"י אביב אלגור, השקיעה עד כה למעלה מ-100 מיליון שקל בעסקאות שונות, כולל רכישת חסין אש, ברבור, ופרי הגליל. לפני כחצי שנה הועברה כל הפעילות של מוצרי היינץ בישראל לרמדיה, חוץ מפעילות המזון לבעלי חיים, שתמשיך להתנהל ע"י חברת מאפט. השליטה ברמדיה הועברה לידי היינץ, והיא נקראת היום היינץ ישראל. מפעל יונה אישר את הידיעה.

לא ניתן היה לקבל את תגובת אביב אלדור ואת תגובת מנהלי פודור.« מאת זהבה דברת וקרן צוריאל « פודור נציגת סטרקיסט-היינץ בארץ רכשה את מפעל יונה מ-3 איי אינווסטמנט ב-7 מיליון דולר « סטרקיסט ממשיכה במו"מ לייצור מוצריה ביונה; ייתכן שתרכוש אותו מפודור או שתיכנס לשותפות