ביהמ"ש אישר את מכירת תשלובת הארגז כעסק חי לתשובה ולשלום

התחייבו להזרים השנה 10 מיליון ד' * יו"ר הוועד: אנחנו מקבלים את ההחלטה ורוצים לצאת לדרך חדשה

בית המשפט המחוזי בת"א אישר היום (ה') את מכירת תשלובת הארגז לאנשי העסקים יצחק תשובה וחגי שלום.

השופט ד"ר גבריאל קלינג, ציין, כי לא הונחה בפניו כל הצעה אחרת לרכישת התשלובת ובנסיבות אלה הוא החליט לאשר את בקשתו של עו"ד פנחס רובין, הנאמן לביצוע הסדר הנושים בתשלובת הארגז, למכירת התשלובת לשלום ותשובה.

התשלובת נמכרה כעסק חי ולשם כך התחייבו הרוכשים, בין השאר, להזרים לתשלובת במהלך השנה 10 מיליון דולר ממקורות חיצוניים. עיקרי הסכם המכירה: הרוכשים מתחייבים, כי הארגז תפעל, ככל הניתן, כעסק חי ותפרע את חיוביה כלפי הנושים והעובדים. לצורך כך יזרימו, מיד לאחר אישור העיסקה ע"י בית המשפט, 5 מיליון דולר וסכום דומה נוסף יוזרם על ידם במהלך שנת 2000.

הרוכשים ידאגו לכך, כי הארגז תפרע לבעלי התשלובת את הלוואות הבעלים ותפטור אותה מערבויותיהם לא יאוחר מינואר 2001. הרוכשים ישלמו בנוסף לבעלי התשלובת חצי מיליון דולר עבור המניות. במועד חתימת ההסכם הפקידו הרוכשים בידי עו"ד רובין את סכום תמורת המניות וסכום נוסף של 3 מיליון שקל על חשבון הכספים אותם התחייבו להזרים לתשלובת.

שלום ותשובה נתנו את הסכמתם לכל הפעולות שנעשו בקשר עם הסדר הנושים ותוכנית ההבראה ובקשר עם התשלומים ששולמו במסגרתם. כן נתנו הסכמה לפיה ישוחרר נושאי המשרה בחברה, יועציה והנאמן מכל טענה בקשר לאחריות אישית לתקופות ההבראה והסדר הנושים ובהקשר עם ביצועם.

לבקשה לאישור העיסקה נילווה תצהיר של שמואל אביטל, גזבר ההסתדרות, התומך באישור מכירת התשלובת.

עובדי התשלובת, באמצעות עו"ד גלילה הורנשטיין, ביקשו מבית המשפט שלא למכור את המפעל לתשובה ושלום, אלא לאפשר לקבוצת רוכשים המיוצגת על ידי עו"ד אלון קלמנסון לחזור על הצעתם לרכישת התשלובת. אולם הצעה שכזו לא הונחה בפניו של השופט קלינג.

העובדים טענו, כי ההצעה של הרוכשים המיוצגים על ידי קלמנסון היא המיטיבה עימם.

אביטל אמר בתגובה: "אין לי ספק שהחלטת בית המשפט לאשר את מכירת הארגז היא הסיכוי היחיד להמשך קיומו כעסק חי. עד היום, ההסתדרות הזרימה לתוכו 37 מיליון שקל.

"אני מאמין שהקבוצה בראשותו של חגי שלום תגדיל את העסקים של התשלובת."

יו"ר ועד העובדים של הארגז, אהרון שרף מסר: "למרות שהשופט דחה את בקשתנו לדחות את המכירה ואישר למכור את הארגז לקבוצת חגי שלום, אנחנו מקבלים את ההחלטה ורוצים לצאת לדרך חדשה.

"הרוכשים הביעו נכונות בבית המשפט לשבת עמנו ולהמשיך לנהל מו"מ על רשת הביטחון והדבר נאמר לאוזני השופט ויש לכך תוקף. לי ולעובדים אין ולא היה שום דבר נגד חגי שלום אישית". (תיק פש"ר 1367/98)« מאת יצחק דנון ומיכל רוה « ביהמ"ש אישר את מכירת תשלובת הארגז כעסק חי לתשובה ולשלום « התחייבו להזרים השנה 10 מיליון ד' * יו"ר הוועד: אנחנו מקבלים את ההחלטה ורוצים לצאת לדרך חדשה