מנכ"ל חברת ICP: "תדמור הפך אותי ללא סיבה לגנב ורץ לספר לחבר'ה"

"הכספים על הפקות מקור הוצאו, אבל אני צריך להוכיח שאין לי אחות" * תדמור: הכל יתברר בביה"ד

"זו עבודה רשלנית, שאינה מתאימה לפקיד בכיר ברמתו" - מכריז מנכ"ל חברת ההפקה של חברות הכבלים, ICP, יוסי עוזרד. הדברים נאמרים בתגובה להודעתו של הממונה על ההגבלים, דוד תדמור, לבית הדין להגבלים ביום חמישי, לפיה ICP ונגה תקשורת לא קיימו את תנאי הסדר ICP. זאת, בכך שלא הוציאו את כל הכספים שהיו מיועדים להפקות מקור.

עוזרד טען בשיחה עם "גלובס", כי הוצגו לתדמור הוכחות, לפיהן הוצאו כספים להפקות המקור וההפקות אכן נעשו, אלא שהכספים לא נגבו עדיין מקופת הפקדון שחברות הכבלים הקימו לצורך זה על פי הסדר ICP.

ICP מפיקה את ערוצים 3 ו-4 ואילו נגה את ערוץ 8. לגבי שתי דרמות נוספות, בית הדין להגבלים אישר רק בינואר 2000 את הפקתן ובימים אלה נחתמים החוזים לגביהן.

כל זה, אומר עוזרד, מכסה את הסכום שלטענת תדמור לא נגבה מכספי הפיקדון. בדיווח שלו טען תדמור, כי הפרה זו של התנאים צריכה להשפיע על שיקול הדעת של בית הדין בבואו לדון בבקשת חברות הכבלים להארכת הסדר ICP.

לטענת עוזרד, "תדמור הסתמך על כך, שרוב רובם של הקוראים לא מתמצאים ואין להם מושג איך מוצאים הכספים על הפקות מקור. אין ויכוח על כך שהכספים אכן הוצאו וההפקות בוצעו, אבל אני צריך עתה להוכיח שאין לי אחות. מטרת הממונה היתה כנראה להציג מקשה אחת כוללת של פעילות שנעשתה ב-ICP ובנגה תקשורת, כדי לתמוך בעמדתו בנושא הארכת ההסדר. אין בכלל דמיון בין מה שקורה בנגה לבין מה שקורה ב-ICP.

"אין לי ספק שהפרטים הללו יתבררו, אך הנזק התדמיתי שהממונה רצה ליצור כבר נעשה. אני חושב שהוא עשה טעות בדרך הפרסום ובדרך בה הביא את הדברים לבית הדין. כמובן שהוא מודע לעובדה שגופים בהם הוא מטפל נזהרים מלהשמיע עליו ביקורת, מפני שעלולות להיות לה תוצאות עתידיות".

לדברי עוזרד, במערכת של הממונה על ההגבלים זה לא יאה ולא נאה. "זו צריכה להיות מערכת חסרת פניות. הוא הפך אותי לגנב בלא סיבה, ורץ לספר לחבר'ה. על זה אני מוחה".

תדמור המליץ לבית הדין להגבלים לקבל את בקשת חברות הכבלים להארכת הסדר ICP בשנתיים, בתנאי שיחוייבו למכור תכנים לחברת הלווין, YES, החל ב-1 במארס. "גלובס" פרסם השבוע, כי החברות לא מוכנות לחובת מכירת התכנים, והן עשויות לסגת מבקשתן להארכת הסדר ICP.

תדמור אמר ל"גלובס" בתגובה: "עמדת רשות ההגבלים העסקיים נבדקה היטב, ואין בצידה שום כוונות נסתרות. הפרטים להם טוען עוזרד פשוט אינם נכונים. בכל מקרה, העניין יתברר בפני בית הדין להגבלים עסקיים בדיון שראוי היה - בוודאי ובוודאי מנומס היה - להמתין לו".

YES« מאת אפי לנדאו « מנכ"ל חברת ICP: "תדמור הפך אותי ללא סיבה לגנב ורץ לספר לחבר'ה" « "הכספים על הפקות מקור הוצאו, אבל אני צריך להוכיח שאין לי אחות" * תדמור: הכל יתברר בביה"ד