קבוצת שייר הבריטית רכשה מדי-פארם הישראלית הזכויות לתרופה לטיפול באפילפסיה

חברת הביו-פרמצבטיקה הישראלית די-פארם חתמה על הסכם זיכיון עם קבוצת שייר פרמצבטיקה הבריטית (SHIRE PHARMACEUTICALS GROUP), הנסחרת בבורסת נאסדא"ק ובבורסה של לונדון.

על פי ההסכם, תקבל שייר זכויות בלעדיות לפיתוח ושיווק תרופה לטיפול באפילפסיה שפיתחה די-פארם, בשם DP-PA (שם התרופה יהיה מעתה 421 SPD).

תנאי ההסכם כוללים תשלום מיידי לדי-פארם, שישולם בחלקו במזומן וחלקו באופציה להשקעה במניות די-פארם.

החברה לא פירטה את התנאים הכספיים לעיסקה, אך מעריכים כי הם כוללים תשלום של כמה מיליוני דולרים במזומן, וכי שווי העיסקה הכולל מגיע לעשרות מיליוני דולרים.

יפה בק, סמנכ"ל לפיתוח עיסקי בדי-פארם, מסרה ל"גלובס" כי על פי תוכנית העבודה, פיתוח התרופה החדשה והליכי הרישוי יארכו עוד כ-4 שנים. שייר היא קבוצת תרופות בינלאומית, שבסיסה באנגליה. היא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של לונדון, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-5.3 מיליארד דולר.

חברת די-פארם נוסדה באריאל, וכיום היא ממוקמת בפארק המדע בקריית ויצמן ברחובות ומעסיקה 62 עובדים. מאז הקמתה, גייסה החברה 23 מיליון דולר. עם בעלי המניות בה נמנים כלל ביוטכנולוגיה, קבוצת הון הסיכון ג'מיני, קבוצת אדונט, מדמקס-דנלי, אפקס לאומי וולדן וורטקס. %30 מהמניות מוחזקות בידי עובדי החברה ומייסדיה.« מאת מיכל רוה « קבוצת שייר הבריטית רכשה מדי-פארם הישראלית הזכויות לתרופה לטיפול באפילפסיה