סיסקו רוכשת את אינפוגיר, שמרכז המו"פ שלה בכפ"ס, ב-308 מיליון ד'

המוצר של החברה, שבין בכיריה כמה ישראלים, מאפשר קנייה באמצעות נגיעה על מסך מכשיר טלפון 'אינטרנטי'

חברת סיסקו, המשווקת מוצרים לתקשורת נתונים, רוכשת את חברת אינפוגיר האמריקנית, המפעילה חברת-בת בישראל, תמורת 308 מיליון דולר. חברת-הבת בישראל אחראית על המחקר והפיתוח של אינפוגיר, ומעסיקה 40 עובדים. אחד ממייסדיה הוא חיים בנדלק, ישראלי המשמש סמנכ"ל הנדסה באינפוגיר.

בכירים ישראלים נוספים בחברת אינפוגיר הם מלאכי מוינהן, סגן נשיא לתפעול שהיה בעבר מבכירי סיליקון גרפיקס, וד"ר איקה נשיא, המשמש כמדען ראשי בחברה. בעלי המניות בחברה הם סיסקו (%8), אינטל וחברת הכבלים מדיה-1 (%6 כ"א), קרנות הון סיכון אמריקניות, הנהלת ועובדי החברה.

אינפוגיר, שמרכזה בעמק הסיליקון, פיתחה טכנולוגיה לניהול מכשירי אינטרנט (INTERNET APPLIANCES). אחד המוצרים שלה הוא iPHONE - טלפון עם מסך- צג, המתחבר לאינטרנט באמצעות קו הטלפון, ומאפשר דפדוף באתרי תוכן ייעודיים, באמצעות שרת ייחודי שפיתחה אינפוגיר.

רשת חנויות קמעונאיות יכולה, באמצעות טכנולוגיה זו, להשאיל ללקוח את המכשיר הזה, שעלותו כמה מאות דולרים, כדי שיוכל לבצע קניות ברשת באמצעות האינטרנט, מבלי שיצטרך לדעת להפעיל מחשב אישי. כל התהליכים מבוצעים באמצעות נגיעה במסך המכשיר ודפדוף בו. עובדה זו עשויה להביא לכניסה של קהל גדול לעולם המסחר האלקטרוני.

בנוסף, המכשיר מאפשר לרשת להעביר לו תוכן ייעודי על מבצעים, הנחות ומוצרים מועדפים - על בסיס אישי. בכך, הוא מנצל את האינטרנט לשיפור חוויית הקנייה.

סיסקו היא החברה המובילה בעולם בפיתוח ושיווק של מוצרי תקשורת נתונים. בארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו מכירותיה ב-15 מיליארד דולר. החברה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 446 מיליארד דולר - 50 מיליארד דולר פחות ממייקרוסופט.« מאת אליאב אללוף « סיסקו רוכשת את אינפוגיר, שמרכז המו"פ שלה בכפ"ס, ב-308 מיליון ד' « המוצר של החברה, שבין בכיריה כמה ישראלים, מאפשר קנייה באמצעות נגיעה על מסך מכשיר טלפון 'אינטרנטי'