יצחק מרדכי נחקר במשטרה בפרשת ההטרדה המינית; צפוי עימות עם המתלוננת

המשטרה נוטה להאמין לגירסת המתלוננת; לא נחקרות תלונות נוספות על הטרדה, בשל התיישנות

שר התחבורה, יצחק מרדכי, נחקר היום (ה') במשך שעות ארוכות בחשד שתקף מינית את עובדת משרדו. המשטרה אינה חוקרת לפי שעה תלונות נוספות מהעבר על הטרדה מינית נגד מרדכי, שכן חלה עליהן התיישנות.

מרדכי הגיע הבוקר בשעה 09:00 למטה הארצי של המשטרה בירושלים וסירב להשיב לשאלות העיתונאים שהמתינו לו בכניסה. מרדכי נחקר בידי חברי צוות החקירה המיוחד בפרשה, כשבכירי אגף החקירות עקבו אחר מהלך החקירה מהחדר הסמוך.

עם סגירת הגיליון, הגיעה העובדת שהגישה את התלונה למטה הארצי, מלווה באביה, אחיה וחברותיה. על פי הערכות, החוקרים מבקשים לערוך היום עימות בינה לבין מרדכי.

החקירה נגד מרדכי נפתחה לפני כשבועיים וחצי, בעקבות תלונה שהגישה נגדו פקידת לשכתו. הפקידה טענה, כי במשך תקופה נהג מרדכי להטריד אותה מינית, ללטף ולחבק אותה. היא סיפרה בתלונתה על האירוע שהתרחש בלשכת שר התחבורה בת"א, ביום שישי לפני כחודש, בו תקף אותה מינית על פי החשד.

העובדת סיפרה, כי לאחר שהיא והשר נשארו לבד במשרד, מרדכי הכניס את ידו מתחת לחולצתה וניסה להשכיב אותה על הספה במשרדו. כשניסה לחבק אותה, על פי החשד, היא פרצה בבכי, ואז לדבריה הוא נרתע ועזב אותה.

מרדכי הכחיש את טענת העובדת במסיבת עיתונאים שכינס לאחר שהפרשה התפוצצה. ההערכה היא, שגם היום בחקירתו חזר מרדכי והכחיש את המיוחס לו. גם מנהלת לשכת השר, מיכל קלה, ונהג הלשכה, מאיר אוחיון, שנחקרו בפרשה, תמכו בגירסת השר והכחישו את טענת המתלוננת.

עם זאת, חוקרי הפרשה נוטים להאמין לגירסת המתלוננת. לדברי גורמים במשטרה, בידי החוקרים יש די ראיות, כולל הקלטות המבססות את החשדות נגד מרדכי.

מרדכי נחקר רק על התלונה שהגישה נגדו העובדת בלשכתו. יתר התלונות, שהוגשו למשטרה לאחרונה אינן נחקרות, שכן חלה עליהן התיישנות. מדובר בתלונות מהעבר, בין היתר, מהתקופה שבה שירת מרדכי בצה"ל. בכירים במשטרה אומרים, שאם בהמשך החקירה יתקבלו תלונות נוספות, הן ייבדקו.

מתחילת חקירת הפרשה גבו החוקרים עדויות רבות מעובדים במשרד התחבורה בירושלים ות"א. כן ניגבו עדויות מיו"ר הכנסת, אברהם בורג, ומחברי הכנסת, זהבה גלאון ורובי ריבלין, אליהן פנתה הפקידה בטרם התלוננה במשטרה. לא מן הנמנע שמרדכי יוזמן לחקירה נוספת בימים הקרובים.« מאת אסף זוהר « יצחק מרדכי נחקר במשטרה בפרשת ההטרדה המינית; צפוי עימות עם המתלוננת « המשטרה נוטה להאמין לגירסת המתלוננת; לא נחקרות תלונות נוספות על הטרדה, בשל התיישנות