הישיבה החרדית יד בנימין קיבלה היתר להקמת ישוב וילות ליד גדרה - בניגוד למדיניות התכנון

הישיבה החרדית יד בנימין בסמוך לגדרה, קיבלה לאחרונה מהמדינה מעמד של יישוב חדש בו ניתן לבנות 600 יחידות דיור, ובמינהל מקרקעי ישראל אישרו לישיבה להפשיר 87 מגרשים לבניית וילות בפטור ממיכרז. שני האישורים אינם עולים בקנה אחד עם המדיניות המוצהרת של גופי התיכנון והמינהל.

הישיבה הוקמה בשנות השישים על ידי פועלי אגודת ישראל, שקיבלו מהמדינה 250 דונם להקמת המוסד החינוכי. הישיבה מזוהה עם הזרם החרדי המתון. כיום יש במקום כ-30 בתי מגורים בהם מתגוררות משפחות עובדים.

רשויות התיכנון מתנגדות בדרך כלל להקמת יישובים חדשים. המינהל מתנגד לאשר לגופים שונים שקיבלו קרקעות למטרות ציבוריות, להפשיר אותן לבנייה בפטור ממיכרז.

ממינהל מקרקעי ישראל, וממינהל התיכנון שבמשרד הפנים, נמסר ל"גלובס" בתגובה, כי האישורים שניתנו היו ברירת מחדל. מנהלת מינהל התיכנון, דינה רצ'בסקי מסרה, כי יש במקום תוכנית ל-127 יח"ד, שאושרה לפני הטלת המגבלות על הקמת יישובים חדשים. מבחינה משפטית אי אפשר לבטל את התוכנית, ולכן נותרה רק האפשרות לייעל את השימוש בקרקע.

מנכ"ל המינהל, אבי דרכלסר, אמר ל"גלובס" כי סוג חוזה החכירה והעובדה שהישיבה מחזיקה בקרקע יותר מעשר שנים, חייבו את המינהל לאשר לישיבה פטור ממיכרז. לדבריו, המינהל ביקש לקדם במקום שיווק של קרקעות, הישיבה התנגדה והאישור ניתן גם כדי להסיר את התנגדות הישיבה.

.« מאת נעה ווסרמן-עמיר « הישיבה החרדית יד בנימין קיבלה היתר להקמת ישוב וילות ליד גדרה - בניגוד למדיניות התכנון