נדחתה בקשת חברת העובדים לאסור על אגד לאשר ההסכם עם המדינה להפרטת %25 מהקווים

השופט: גם אם החלטת אגד כפופה להסכמת חברת העובדים אין למנוע את הדיון

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, יהודה זפט, דחה היום (ד') בקשה שהגישה חברת העובדים, למתן צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר על אגד לקבל במוסדותיה החלטה בכל הנוגע להסכם שנחתם בינו לבין המדינה, שלפיו %25 מקווי התחבורה של אגד יפסיקו להיות מופעלים על ידו.

במסגרת ההסכם, הזכות להפעלתם של הקווים תינתן למי שיזכה במכרז שיפורסם על ידי המדינה.

חברת העובדים ביקשה עוד, להורות, כי אם כבר התקבלה החלטה לאישור ההסכם, לאסור על הוצאתה לפועל.

השופט זפט לא השתכנע, כי יש מקום למתן הסעד המבוקש במעמד צד אחד. לדבריו, נושא הפרטת קווי אגד והדיונים בין אגד ובין הממשלה, פורסמו בתקשורת לפני זמן רב, וחברת העובדים לא ניסתה למנוע את המגעים בין אגד לממשלה.

כמו כן, חברת העובדים אינה טוענת, כי קיים חשש שהפרטת הקווים תבוצע בימים הקרובים, וטרם פרסום מכרז להפרטת הקווים.

השופט הוסיף, כי אפילו אם החלטת מוסדות אגד - בנושא הפרטת הקווים - צריכה לקבל את הסכמתה של חברת העובדים, אין בכך כדי למנוע את המוסדות מלדון ולהחליט.

בהתייחסו לכך, שחברת העובדים מסתמכת על סעיף 47 (ד) בתקנון אגד, שלפיו החלטת מוסדות אגד בנושא זה, טעונה וקשורה בהסכמת חברת העובדים, ציין השופט, כי תקנה 47(ב) אינה דורשת הסכמה מראש של חברת העובדים. "לאחר שתתקבל החלטה, תוכל זו לכלכל את צעדיה".

חברת העובדים ציינה, באמצעות עו"ד משה שחל, כי היום עומדים מוסדות אגד לדון בהחלטות ליישום או לאישור ההסכם. (בש"א 00/ 7615)« מאת יצחק דנון « נדחתה בקשת חברת העובדים לאסור על אגד לאשר ההסכם עם המדינה להפרטת %25 מהקווים « השופט: גם אם החלטת אגד כפופה להסכמת חברת העובדים אין למנוע את הדיון