רפק אלקטרוניקה וארו האמריקנית יפיצו במשותף רכיבים אלקטרוניים

ארו קיבלה אופציה לרכוש יתרת המניות בחברה המשותפת החדשה עד 2005

חברת רפק אלקטרוניקה הישראלית וחברת הבת ראקום, הנמצאת בשליטתה (%88.15), חתמו בסוף השבוע על הסכם עם חברת ארו (Arrow) האמריקנית - אחת החברות הגדולות בעולם להפצת רכיבים אלקטרוניים. לפי ההסכם, יקימו החברות חברה משותפת בישראל, שתיקרא ארו-רפק. ארו ישראל תהיה בעלת השליטה בארו-רפק ותחזיק ב-%51 מהחברה, ואילו רפק וראקום יחזיקו ביתרת המניות (%49).

בעקבות העיסקה, יפסיקו רפק וראקום לעסוק באופן ישיר בשיווק ובהפצה של רכיבים אלקטרוניים. במסגרת ההסכם, יעבירו רפק וראקום לחברה החדשה את כל פעילות ההפצה והשיווק של רכיבים אלקטרוניים על ידן. מכירותיה של פעילות זו הסתכמו ב-1999 ב-35 מיליון דולר. ארו תשלם להן עבור הרכוש והמלאי כ-19 מיליון שקל. עוד הוסכם, כי שני הצדדים ישקיעו בהפעלת החברה החדשה 4 מיליון דולר (בחלקים שווים).

ההסכם קובע עוד, כי ארו תרכוש חלק מהמוניטין של רפק וראקום בפעילות ההפצה והשיווק של רכיבים אלקטרוניים, ב-3 תשלומים המבוססים על תוצאות הפעילות. להערכת רפק, התשלום הראשון יהיה בהיקף של כ-9 מיליון שקל.

כמו כן, הוציאו הצדדים זה לזה אופציות "פוט" ו"קול", שמועד מימושן הוא שנת 2005. לפי האופציות, ארו תוכל לרכוש את יתרת המוניטין בגין הפעילות ואת יתרת המניות של רפק וראקום בחברה החדשה, ואילו הן יוכלו למכור לארו את מלוא הנכסים שלהן.

רפק, הנסחרת בתל-אביב לפי שווי של 53 מיליון דולר, הודיעה לראשונה על העיסקה הנרקמת עם ארו בחודש ינואר, לאחר שהחברות חתמו על הסכם עקרונות.

ארו האמריקנית מפיצה רכיבים אלקטרוניים ומוצרי מחשב ללקוחות תעשייתיים ומסחריים. מכירותיה ב-1999 הסתכמו ב-9.3 מיליארד דולר. בימים האחרונים ירדה מניית החברה, הנסחרת בניו-יורק, ב-%15. עם פתיחת המסחר בניו-יורק, נסחרה החברה לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר.

CA« מאת קרן צוריאל « רפק אלקטרוניקה וארו האמריקנית יפיצו במשותף רכיבים אלקטרוניים « ארו קיבלה אופציה לרכוש יתרת המניות בחברה המשותפת החדשה עד 2005