מוריס נחתומי הודיע בטלפון להנהלת טאואר-אייר בישראל על ההתמוטטות הסופית של החברה

נחתומי הורה לפטר את כל 140 עובדי החברה בישראל * מנהלת הסניף, סבינה בירן: נוסעים שרכשו כרטיסים בחברה הפסידו את כספם

מוריס נחתומי חברת התעופה האמריקנית טאואר-אייר, בבעלות הישראלי לשעבר מוריס נחתומי, הפסיקה אמש בלילה (ב') את פעילותה. זאת כתוצאה מכשלון המאמצים להמשיך ולקיימה לאחר שנקלעה למשבר כלכלי. מתחילת חודש מארס פעלה החברה תחת פיקוח בית-המשפט האמריקני, במסגרת סעיף 11 של חוק פשיטות הרגל בארה"ב (צ'פטר 11).

ל"גלובס" נודע, כי הנושים העיקריים של טאואר-אייר, שבראשם חברת ג'נרל-מוטורס האמריקנית, הודיעו לנחתומי על החלטתם שלא להמשיך לממן את פעילות החברה, עקב הערכה כי שום תוכנית הבראה אסטרגית לא תוכל להפוך אותה לרווחית.

נחתומי ומשפחתו הקרובה מחזיקים ב-%76 ממניות החברה. ביהמ"ש במדינת דלאוור הקציב ב-1 במארס 60 יום לגיבוש תוכנית הבראה לחברה, והיא המשיכה בפעילותה תודות לקו אשראי בהיקף 18 מיליון דולר, שפתח לה ג'נרל-מוטורס.

טאואר-אייר הודיעה אמש, כי הופסקו לאלתר כל טיסותיה הסדירות. עם זאת, ייתכן, כי יימשכו טיסות השכר שהיא מפעילה עבור המימשל האמריקני, בעקבות חוזה בהיקף 24 מיליון דולר, שנחתם בין צבא ארה"ב לטאואר-אייר רק לפני כחודש, בהיותה תחת צ'פטר 11. החברה מפעילה טיסות סדירות לתל-אביב, שהן פעילותה המרכזית, וטיסות למיאמי, סאן-חואן, פורט-לודרדייל ולוס-אנג'לס.

נחתומי הודיע להנהלת סניף החברה בישראל על הפסקת הפעילות בשיחת טלפון, בליל אמש. הוא הורה למנכ"ל בישראל, סבינה בירן, לפטר את 140 העובדים, שבהם 40 עובדים במשרדי ההנהלה וכ-100 דיילים. תהליך הפיטורים אמור להסתיים עד הערב.

בירן מסרה ל"גלובס" הבוקר: "הכסף שהשקיעו הנוסעים ברכישת כרטיסים בטיסותינו ירד לטימיון. צר לי על הנוסעים. מה שמעניין אותי כרגע זה להודיע לעובדינו בצורה הנאותה ביותר על הפסקת העסקתם".

טאואר-אייר הפסיקה במארס את טיסותיה בקו ת"א-פאריס-ניו יורק, שגרמו לה הפסדים ולא הניבו רווחיות מאז החלה להפעיל את שתי הטיסות השבועיות. הטיסות שביצעה החברה בקו ת"א-אתונה-ניו יורק בוטלו גם כן באחרונה, בגלל חוסר כדאיות. בקו ת"א-ניו יורק הפעילה החברה 6 טיסות שבועיות, במטוסי בואינג-747, ובפסח הוגדלו מספר הטיסות ל-8 בשבוע.

ירידה במספר נוסעי החברה מישראל הורגשה כבר בינואר, לפני ההודעה על צ'פטר 11. לאחר הכניסה להפעלה תחת הסעיף, הודיעה חברת ג'י.אי קפיטול מקבוצת ג'נרל-אלקטריק, העוסקת בהחכרת מטוסים, כי החליטה לקחת שניים ממטוסיה המוחכרים לטאואר-אייר, ולהציעם לחברות אחרות, כולל חברות ישראליות. « מאת דרור מרום « מוריס נחתומי הודיע בטלפון להנהלת טאואר-אייר בישראל על ההתמוטטות הסופית של החברה « נחתומי הורה לפטר את כל 140 עובדי החברה בישראל * מנהלת הסניף, סבינה בירן: נוסעים שרכשו כרטיסים בחברה הפסידו את כספם