רצועה לקטנטנים בערוץ הילדים

ערוץ הילדים ישודר אצל הלוויין כחלק מ"חובת המכירה" * ערוץ הקטנטנים "הופ!" משודר אצל כל חברות הכבלים, וישודר גם בלוויין

ערוץ הילדים, בהפקת נגה תקשורת עבור חברות הכבלים, ישיק ב-11 ביוני רצועה חדשה שמיועדת לגיל הרך - "עץ הפיטפוזים" בכיכובה של יעל אבקסיס. הרצועה תשודר בבוקר, בין 07:15 ל-08:30, ובשעות אחה"צ בין השעות 17:30 ל-18:45.

ערוץ הילדים משודר אצל כל חברות הכבלים, ובמסגרת חובת המכירה ישודר גם אצל חברת הלוויין YES. הערוץ פנה עד היום בעיקר לילדים מגיל 6 ומעלה. מותר להניח כי בעקבות עליית ערוץ "הופ-קטנטנים" של זברה תקשורת, שעלה בהדרגה אצל 3 חברות הכבלים, וזוכה לבקורות נלהבות מצד הורים וילדים, נדרש ערוץ הילדים להרחיב את פנייתו גם לילדים קטנים יותר.

גם "הופ-קטנטנים" ישודר אצל חברת הלוויין, ויעלה כחלק משידור הנסיון ביולי. טרם סוכם בין זברה תקשורת ל-YES אם הערוץ יהיה חלק מהחבילה הבסיסית, או חלק מחבילת ערוצים ייעודית.

רצועת "עץ הפיטפוזים" הוקלטה בעברית ובאנגלית במקביל, ותוצג על ידי נגה תקשורת וענני אינטראקטיב בירידי הטלוויזיה והאינטרנט בעולם.

"עץ הפיטפוזים" הוא מקום המפגש של אבקסיס עם ילדי הגיל הרך, בבית על עץ, שאליו מגיעים יצורים קטנים ועליזים, שמדברים בחרוזים. אבקסיס שרה ומשחקת איתם, מספרת להם סיפורים וחדה להם חידות. עורך ומביים: מוטי אבירם ("הבית של פיסטוק", "רחוב סומסום"); תסריטאית, פזמונאית ומלחינה: דתיה בן דור ("פרפר נחמד"), תסריטאית ופזמונאית: מיכל חזון. עוד משתתפים: התסריטאי שי קפון ("הביגבגים"), ויוצרת הבובות: אילנה יהב ("החרצופים").

ברצועה ישובצו גם תוכניות רכש מבתי ההפקה שמתמחים בגיל הרך. בין תוכניות הרכש: סדרת האנימציה "בוב הבנאי", מבית ההפקה הבריטי HIT; סדרת האנימציה "רולי, פולי אולי" מבית NELVANA, שעוסקת בדינמיקה משפחתית איכותית בעולם חם ואידיאלי. הסדרה זכתה בשנה שעברה בארבעה פרסים יוקרתיים. עוד ברצועה הסדרה המפורסמת "ארתור" המעודדת קריאה וכתיבה, שזכתה בפרס האמי כסדרת האנימציה הטובה ביותר לילדים; סדרת האנימציה "נאדי" מבית היוצר של ה-BBC; סדרת האנימציה על הצב "פרנקלין" של NELVANA, והסדרה "קיפר".

מנהלת ערוץ הילדים, איריס הוד, מסרה, כי "הרצועה הותאמה להתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של ילדים בגילאי הגן, נבנתה בליווי יועצים פסיכולוגיים וחינוכיים. היא עוסקת בתכנים של מציאות ודמיון, חקירה וגילוי, בתכנים רגשיים-ערכים ובתכנים העוסקים בקשר שבין עולם הילדים לעולמם של המבוגרים".