כור בית השקעות: עובדת לשעבר מעלה ב-1.8 מיליון שקל מכספי החברה

החברה, בשליטת מנורה ובני גאון, הגישה תלונה במשטרה נגד החשודה, ששימשה כמנהלת חשבונות

חברת כור בית השקעות, בשליטת בני גאון ומנורה, החברה בבורסה לניירות ערך, טוענת, כי עובדת לשעבר מעלה ב-1.8 מיליון שקל מכספיה. כך עולה מבקשה שהגישה החברה להוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד העובדת, מיכל מזרחי.

כור בית השקעות אומרת, כי הגישה תלונה למשטרה נגד מזרחי, שהיתה מנהלת חשבונות במחלקת תיפעול וסליקה בחברה.

כור בית השקעות היא חברת-בת של מנורה-גאון שוקי ההון, שבבעלות מנורה וגאון (%64), בנק הספנות (%20), וקונצרן כור (%16, עם אופציה למכירתם לבעלי השליטה הנוכחיים). מנכ"ל החברה הוא יהודה בן-אסייג, והיא אחת מחברות הברוקרים הגדולות בענף.

בתביעה נטען, כי לקראת הכנת הדו"ח לרבעון הראשון של שנת 2000, התגלו אי התאמות בהנהלת החשבונות. הללו התבטאו במספר משיכות של כספים בחשבון מט"ח של החברה בבנק הספנות, אשר יצרו חוסר ואי התאמה בחשבון.

בבדיקה התברר, כי מזרחי העבירה בחמישה מקרים כספים מחשבון המט"ח בהיקף של 428,658 דולר לחשבונות בבנק צ'ייס מנהטן ובסיטיבנק בניו-יורק על שם אחיה, דרור מזרחי. מחשבונות אלה בוצעה משיכה בסך 300 אלף דולר.

לאחר קבלת העתקי העברות הכספים מבנק הספנות התברר, כי לא נמצא בספרי החברה שום מקור או העתק זהה לאלה שהוגשו לבנק, ואשר בגינם ביצע הבנק את העברות הכספים לחשבונות בניו-יורק.

עוד התברר, אומרת החברה, כי סכומי ההעברות נרשמו ע"י מזרחי מול חשבון החברה אצל ברוקר זר בחו"ל, כאילו זוכה חשבונה אצל הברוקר, בעוד בפועל חשבון זה כלל לא זוכה.

מזרחי ושלושה עובדים נוספים נבדקו בפוליגרף, מזרחי נמצאה דוברת שקר והוגשה נגדה תלונה במשטרה. החקירה העלתה עוד, כי מזרחי ניהלה חשבון בחברה ופטרה את עצמה מתשלום עמלות עובד, בעת ביצוע פעולות מכירה וקנייה של ניירות ערך.

לבקשת כור בית השקעות, הוציא בית המשפט המחוזי בתל-אביב צו עיכוב יציאה מהארץ נגד מזרחי, וקבע, כי הצו יפקע אם לא תוגש נגדה התביעה המתוכננת בסך 1.8 מיליון שקל.« מאת יצחק דנון « כור בית השקעות: עובדת לשעבר מעלה ב-1.8 מיליון שקל מכספי החברה « החברה, בשליטת מנורה ובני גאון, הגישה תלונה במשטרה נגד החשודה, ששימשה כמנהלת חשבונו