תקוות חדשות, הבטחות מתממשות

"ארין ברוקוביץ" (ארה"ב, 2000). ג'וליה רוברטס נבחרה כאשה היפה בתבל. קודם לכן כבר היתה כוכבת-על, הדורשת ואף מקבלת 20 מיליון דולר לסרט. גם יפה, גם מוכשרת, וגם עשירה כל-כך. הייתכן? ייתכן. נראה ש"ארין ברוקוביץ" עשוי לצרף לחוג מעריציה עוד עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם. זהו סירטה הטוב ביותר מאז "אשה יפה", בו מתממשות במלואן ההבטחות שאישיותה הקולנועית נתנה במהלך העשור האחרון.

ארין ברוקוביץ היא דמות אמיתית, והסרט מתחיל בשעה שהיא עובדת במלצרות. ברוקוביץ גרושה, אם לשלושה ילדים, קשת יום, ללא השכלה, ללא הכשרה וללא קשרים. פעם היא היתה מלכת יופי.

היא מודעת להופעתה החיצונית המהממת ומתלבשת בהתאם, בפרובוקטיביות, מוציאה לכולם את העיניים. בחוצפתה היא משיגה עבודה אצל עורך דין אפרפר (אלברט פיני, הנפלא).

תוך זמן קצר היא חושפת פרשה איומה של אנשים שלקו בסרטן ובשאר צרות, שנגרמו כתוצאה ממים רעילים אותם מייצר מפעל כימי עתיר ממון, הממוקם בליבה של העיירה. התוצאה היא, כמובן, ניצחון משפטי ומוסרי סוחף.

הבמאי הוא סטיבן סודרברג ("סקס שקרים ווידיאו טייפ") 131 דקות.

"אנטרופי" (ארה"ב, 1999). פיל ג'ואנו הוא תגלית נוספת של סטיבן ספילברג, שגילה כבר את רוברט זמקיס ואת כריס קולומבוס. הוא מוצא אותם בעודם סטודנטים ודוחף אותם הישר לזרועותיה הדביקות של הוליווד.

ג'ואנו קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו משפילברג ב"שעת האפס", שהיה לסרט פולחן. ג'ואנו, שהוא חובב מוסיקה, במיוחד להקת U2, תיעד את מסע הופעותיה של הלהקה, ובכך חיזק את מעמדו כתקווה צעירה נוספת של הוליווד.

אחר-כך באו "אחים, חברים וכבוד" (לפני עשר שנים) וכן "משולש מסוכן", מותחן עם ריצ'רד גיר. והנה עכשיו מפציע סרט אישי שלו, "אנטרופי", שהוא, איך לא, סיפורו של במאי קולנוע צעיר בהוליווד האיומה. הסרט, שאותו אמור לביים גיבורו, ג'ייק וולש (סטיבן דורף), סובל מלחציהם של של המפיקים ושל מנהל האולפן. הוא, הבמאי, רוצה סרט אישי, והם רוצים יותר סקס ואלימות.

אלא שבדיוק עכשיו וולש סובל מבעיה אישית קשה במיוחד, המסבכת את חייו. הוא התאהב בדוגמנית (ג'ודית גודרש, הצרפתייה), אבל היא מעדיפה לנטוש אותו ולשוב לפריס. מה יהא עליו? האם יצליח ללכת בדרכו של פליני וליצור "שמונה וחצי" חדש, נוסח הוליווד? 120 דקות.

« נסים דיין « תקוות חדשות, הבטחות מתממשות