ממוצ"ש: לוח-זמנים חדש לרכבת, תוספת רכבות וקו מראש-העין לת"א

מנכ"ל הרכבת: המילה BOT - דרך בדוקה להרוס כל דבר

רכבת ישראל תחנוך במוצאי שבת את קו הרכבת החדש בין ת"א לראש העין, במסגרת הפעלת לוחזמנים חדש, שיחל באותו מועד. בקו ראש-העין-ת"א-מרכז יפעלו 36 רכבות ביום. משך הנסיעה - 17 דקות. במסגרת לוח הזמנים החדש יבוצעו 201 נסיעות יומיות. גידול של %24 לעומת היום.

זמן הנסיעה ברכבת הישירה מחיפה לת"א יירד ל-37 דקות בלבד, לעומת 50 דקות כיום. לראשונה תפעיל הרכבת קו חוצה צפון-דרום. בקו מנהריה לבאר-שבע, יסעו 6 רכבות ביום. משך הנסיעה - כ-3 שעות.

במרבית הקווים יתווספו רכבות: בקו ת"א-באר-שבע יפעלו 18 רכבות ביום. משך הנסיעה - שעה; בקו עכות"א יפעלו 8 רכבות ביום. זמן הנסיעה יתקצר ב-10 דקות; בקו קריות-חיפה יפעלו 70 רכבות. בקו ת"אאשדוד יפעלו 10 רכבות. זמן הנסיעה - 46 דקות.

"הממשלות מתחלפות, שרים מתחלפים, אך לצערי הפקידים תמיד נשארים, וכל פעם הם מעלים את אותם רעיונות, כמו הפרטה או BOT. המילה BOT היא מילה בדוקה כדי להרוס כל דבר". כך תקף היום (ג') מנכ"ל רכבת ישראל, עמוס עוזני, במסיבת עיתונאים את החלטת הממשלה, לבדוק את ביצוע פרוייקט הרכבת ת"א-כפר-סבא, בשיטת ה-BOT.

לדוגמה סיפר עוזני, כי בעבר "התקשרו אלי בוקר אחד מהאוצר, ואמרו לי שיש כסף עבור הקמת קו רכבת לרמת חובב. אני השבתי להם, שאני לא זקוק לכך, אלא לכסף עבור קו לכפר סבא. הם אמרו לי: 'מצטערים, יש כסף בשביל רמת חובב'. אני השבתי, שאין לי בכלל תוכניות לקו ברמת חובב".

עוזני הוסיף: "יש בעיה בסיסית: יש גופים ממשלתיים שהממשלה הטילה עליהם לבנות ולנהל, ומעליהם יש פקיד שהוא מומחה גדול. עכשיו יבדקו את ההחלטה של שוחט לגבי קו כפר סבא. אבל אנחנו, ברכבת, כבר בדקנו, וזה ודאי שאין פרוייקט BOT בתחבורה הציבורית, הכולל רק יזמים פרטיים. להערכתי, אי אפשר לעשות בארץ BOT כמקובל".« מאת דוד חיון « ממוצ"ש: לוח-זמנים חדש לרכבת, תוספת רכבות וקו מראש-העין לת"א « מנכ"ל הרכבת: המילה BOT - דרך בדוקה להרוס כל דב