חברת הביוטכנולוגיה אתרוג נמכרה לאינוויטרוג'ן האמריקנית ב-15 מיליון ד'

אתרוג עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של ערכות להפרדת מולקולות ביולוגיות. לאחרונה פיתחה החברה את קו מוצרי ה-E-Gel, שהן ערכות לאלקטרופוזה של DNA

חברת הביוטכנולגיה אתרוג מרחובות, נמכרה לחברה האמריקנית אינוויטרוג'ן, תמורת 15.1 מיליון דולר, בעיסקת החלפת מניות.

בעלת המניות הגדולה באתרוג, היא חברת התוכנה אל.איי.אמ.אס, הנסחרת בבורסה בתל-אביב, שדיווחה כי צפויה לרשום רווח הון, לאחר מס, של 13 מיליון שקל. בעלי המניות האחרים באתרוג הם אורי יוגב, מייסד ומנכ"ל החברה, וד"ר שמואל קבילי, הנמנה גם הוא על מייסדיה.

אתרוג עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של ערכות להפרדת מולקולות ביולוגיות. לאחרונה פיתחה החברה את קו מוצרי ה-E-Gel, שהן ערכות לאלקטרופוזה של DNA (שיטת הפרדת מולקולות המבוססת על תנועת יונים בשדה חשמלי). בשנת 98' החלה אתרוג למכור, ובשנת 99' הסתכמו הכנסותיה ב-3.3 מיליון שקל שעיקרם נובע ממכירת ה-E-Gel.

המו"מ עם אינוויטרוג'ן למכירת אתרוג החל בשלהי 99', וההערכות נקבו אז בשווי של 10 מיליון דולר לאתרוג. אינוויטרוג'ן, הפועלת מקליפורניה, משמשת כמפיץ העיקרי של אתרוג באירופה ובארצות הברית, ועוסקת בייצור, שיווק והפצה של ערכות וכלי מחקר למוסדות אקדמיים וגופי מחקר פרטיים וציבוריים.

הכנסותיה של אינוויטרוג'ן, הנסחרת לפי שווי של 1.77 מיליארד דולר, הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-27.3 מיליון דולר תוך הפסד של 1.8 מיליון דולר. החברה מסרה, כי רכישת אתרוג תתרום להשלמת קו מוצריה, וזאת לאחר שרכשה באוגוסט אשתקד חברה נוספת מהתחום - נובקס.

(ראה הרחבה ב"שוק ההון")