הממשלה החלה לדון בתקציב 2001; ברק: נגדיל ההשקעות בתשתיות ובחינוך

"ההתאוששות החלה כבר בתקופת הממשלה הקודמת"; "תקציב 2001 יהיה בלימה - אבל נשקיע בסקטורים החלשים"

ראש הממשלה, אהוד ברק, הודיע היום (א'), כי הממשלה תפעל בשנה הקרובה להשגת צמיחה מהירה יותר, בהתאם לפוטנציאל, תוך צימצום האבטלה והפערים החברתיים. לדבריו, הממשלה תפעל להגדלת ההשקעות בתשתיות ובחינוך.

בדיון שקיימה היום הממשלה בנושא סדר העדיפות הלאומית בתקציב המדינה לשנת 2001, אמר ברק: "גם אם במובן מסויים תקציב 2001 יהיה תקציב של בלימה, כדי לשמור על היציבות, צריך להשיג את היעדים הכלכליים והחברתיים שקבעה הממשלה. אנחנו נדרשים לצעדים ולהשקעות בסקטורים חלשים, אפילו שבמהותם הם אנטי-כלכליים".

ראש הממשלה הדגיש בעניין זה, כי כשליש מהעניים בישראל באים מהמגזר החרדי, וכי על הממשלה לנקוט בצעדים הנדרשים, כדי לצמצם את תחולת העוני במגזר זה. "אורך החיים שלהם לא מאפשר השתתפות במעגל העבודה, ויש לעשות מאמץ כדי לרתום אותם חזרה לעבודה", אמר. ברק ציין עוד, כי צריך גם לשלב את המגזר הערבי בחיים הכלכליים והאזרחיים של המדינה.

ברק קרא לשרים, ובמיוחד לשרים החברתיים, לנהוג מתינות, ולא להפריז בדרישות תקציביות קיצוניות. "השרים צריכים לראות את טובת כלל אזרחי המדינה, ולא רק את האינטרסים הצרים של המשרדים, שעליהם הם מופקדים. כל השרים נושאים באחריות קולקטיבית לקידומה של ישראל וכלכלתה", אמר.

ברק העריך, כי הצמיחה השנה תגיע ליותר מ-4%. "זה עדיין לא מיצוי הצמיחה, אבל המשק יוצא מהמיתון, ומראה סימנים ראשונים של צמיחה", אמר.

ברק הודה לראשונה, כי חלק מההצלחה הכלכלית השנה היא תוצאה של המדיניות הכלכלית שננקטה על ידי ממשלת נתניהו. "אני לא מתיימר לומר שההתאוששות הכלכלית היא רק תוצאה מהמדיניות שלנו, אלא גם בהמשך לתהליכים שהחלו כבר בממשלה הקודמת. אבל אין ספק, שמאז הקמת הממשלה, חל שינוי במגמה, ועברנו מקיפאון וצמיחה שלילית לנפש, לצמיחה מהירה יותר", אמר ברק.