קשת משקיעה ביוצרים

תעניק חצי מיליון שקל לפרוייקט ראשון של במאי חדש ; השקיעה 3 מיליון ש' ב-7 הפקות מקור שיוצגו בפסטיבל ירושלים

קשת, זכיינית ערוץ 2, תעניק מילגה של חצי מיליון שקל לבימוי פרוייקט ראשון של במאי חדש. המילגה, שמוכרזת לרגל פסטיבל הקולנוע ירושלים, שיחל בשבוע הבא, מיועדת לבמאי/ית שיציע תסריט מוכן של עבודה ראשונה בתעשייה, לא כולל עבודות גמר מבתי הספר לקולנוע.

על הבמאי להגיש תסריט מוכן (שלו או של אחרים), שיעבור אישור של קשת וצוות מפסטיבל הקולנוע, וחוזה עם חברת הפקה מוכרת. הגשת ההצעות אפשרית עד נובמבר 2000, ההחלטה תתקבל עד ינואר 2001. אם לא ימצא במאי ראוי - יעבור הסכום לשנה הבאה. הדרמה תוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל הקולנוע ב-2001 ותשודר בקשת.

בפסטיבל הקולנוע של השנה, מציגה קשת 7 פרוייקטים שהושקעו בהם על-ידה כ-3 מיליון שקל, והיא תופסת בכך את המקום הראשון בין גורמי השידור שהשקיעו בהפקות מקור.

בין הפרוייקטים של קשת הסדרה "הבורגנים" של מטר הפקות, בהשתתפות כל חברי "החמישיה הקאמרית" ושחקנים נוספים. הסדרה בת 16 פרקים בני 33 דקות (נטו) תעלה לשידור בספטמבר.

עוד תוקרן בפסטיבל הסדרה "לתפוס את החיים"; שני סרטים דוקומנטריים על החיים בקריית שמונה מ-96' ועד הנסיגה, ו"אשה-אחות" על משפחה מבין הכושים העבריים; הפיצ'ר "הבולשת חוקרת" של מרק רוזנבאום עם משה איבגי ואקי אבני, והדרמה "שבתות וחגים", שנערכה מתוך 3 פרקי הסדרה שהוגשה לקשת כפיילוט. עונה ראשונה של הסדרה שודרה בערוץ 3, והוזמנה עונה חדשה.

יצויין כי טלעד השקיעה ב-3 פרוייקטים שהגיעו לפסטיבל (הסדרה "המכון", ושני סרטים דוקומטריים), רשת השקיעה בפיצ'ר "אחות זרה" ובסרט דוקומנטרי.

חברות הכבלים השקיעו ב-6 פרוייקטים, ביניהם: סרט קולנוע, סרטים תעודיים ודרמות טלוויזיה. ונגה תקשורת השקיעה ב-3 סרטים דוקמנטריים. ערוץ 1 לא השקיע באף יצירת מקור.