אל תגידו עוף

ננדוס משיקה קמפיין טלוויזיוני; רוצה לפתח זכיינות

רשת העוף הצלוי, ננדוס, שמונה 9 סניפים, עולה לראשונה (אחרי 7 שנות פעילות בארץ) בקמפיין טלוויזיוני ממוקד. הקמפיין החדש בונה שפה פרסומית-ויזואלית מזוהה ומבודלת למותג הדרום-אפריקני, שמגיעה עד לאחרונת המפיות בסניפים. למותג תשוייך אישיות חצופה ומופרעת.

האסטרטגיה, שגובשה במשרד שלמור-אבנון-עמיחי, שאליו הועבר התקציב, נועדה להתגבר על המחסום הפסיכולוגי, שמונע מאנשים לצאת למסעדה ולאכול עוף, בשל תפישתו כמאכל שרגילים לצרוך בבית. ההחלטה האסטרטגית - למחוק מהתודעה הצרכנית כל מה שחושבים על עוף כפי שהציבור תופש אותו - מתבטאת בסיסמה: "אל תגיד עוף, תגיד ננדוס". הסיסמה שאובה מהקונספט, שיצר טל פרידמן בפינת ה'פוליטיקלי קורקט' בתוכנית "חלומות בהקיציס".

השחקן טל פרידמן מוביל את הקמפיין, שבו הוא משחק אוסף של דמויות הומוריסטיות ובפיו טקסט שנון התואם את רוח המותג: "אל תגיד עוף, תגיד תוכי בלי דיקציה. אל תגיד עוף, תגיד תרנגול שמחר כבר לא יעיר אותך, תגיד ציפור שרצה רצה פלופ אוכלים אותה..."

במסגרת האסטרטגיה תימחק המילה "עוף" מכל פעילותה התקשורתית של ננדוס, ובמקומה יעשה שימוש במילה "ננדוס" עצמה.

רשת ננדוס, בבעלות דניאל ברוזין, משקיעה מאמצים שיווקיים בבניית מותג כדי לשרת את האסטרטגיה העיסקית בכניסה לפיתוח הזכיינות למסעדות ננדוס.

האם תשעה סניפים מהווים מסה קריטית להצדקת פרסום טלויזיוני?

ברוזין: "התשובה היא לא. אבל אנחנו בונים מותג כי אנחנו רוצים להיכנס לתחום הזכיינות ולהגדיל את מספר הסניפים. אנחנו לא מצפים לקבל החזר להשקעה בתוך חודש. הדרך היחידה לצמוח ולבנות מותג היא דרך הטלוויזיה. לא הסתכלנו בשיקול הקר של כמה סניפים יש לנו". גדעון עמיחי, שותף בשלמור אבנון עמיחי: "בסופו של דבר, רשת קמעונאית במזון מהיר זקוקה לפרסום. ככל שהיא תקדים את הפרסום, היא תצליח להגיע למסה הקריטית הדרושה לה. האמירה המקובלת, לפיה עד לסניף ה-15 לא כדאי לפרסם, היא אמירה שעבר זמנה. אף מודעה לא היתה עושה מה שהסרטים בטלויזיה יעשו".