אלרוב מגדילה אחזקותיה בטכנורוב

רוכשת מניות מבית ההשקעות של בנק לאומי, המוגבל לאחזקה של עד 20 אחוזים מהחברה

חברת אלרוב, הנסחרת התל אביב, דיווחה היום, שתרכוש מלאומי ושות' 23 אחוזים ממניות טכנורוב, המשקיעה בהיי טק, ובכך תגדיל אחזקתה בחברה לכדי 80 אחוזים.

הסיבה לרכישה היא מגבלות חוק הבנקאות, האוסרות על הבנקים להחזיק למעלה מ- 20 אחוזים מחברות ריאליות. לאומי ושות', בית ההשקעות של לאומי, החזיקה עד כה 43 אחוזים מטכנורוב, ואלרוב החזיקה ב- 57 אחוזים מהחברה.

המו"מ למכירת 23 האחוזים שבידי לאומי ושות' החל כבר בחודש מאי. בחודש זה היה ניסיון להנפיק את טכנורוב בבורסה לפי שווי של 100 מיליון דולר, אולם ההנפקה בוטלה בשל השפל שפקד את מניות הטכנולוגיה וכשלון המכרז המוסדי.

לאחר נסיון ההנפקה הכושל התנהל מו"מ למכירת המניות לחברת רב קר, לפי שווי של 40 מיליון דולר – מו"מ שבסוף נכשל. לאחר שנכשלו הנסיונות למציאת משקיע שיהיה מעוניין לרכוש את מניות טכנורוב, נאלצת אלרוב לרכוש את המניות בעצמה.

אלרוב, בשליטת אלפרד אקירוב, היא במקורה חברת נדל"ן. אולם בחודשים האחרונים עוברת החברה מעבר מתחום הנדל"ן לאחזקות בתחום הטכנולוגיה. בין היתר נכנסה אלרוב לשותפות ITN תקשורת, שמתכננת להתחרות במכרזים על הערוץ השלישי, על הרשיון הרביעי להפעלת רשת סלולר, רשיון לאספקת תקשורת קווית פנים ארצית (כשיפתח השוק לתחרות), וכן במיזמי תקשורת בדרום אמריקה, מזרח אירופה ועוד.

עוד השקיעה אלרוב בסטארט אפ B פוינט בתחום ה- B2B, ובקרנות הון סיכון, ביניהן פולריס 3, BRM, גולדמן זאקס טכנולוגיות ועוד.

בראיון ל"גלובס" אומר אקירוב: "הערך הגלום לטכנורוב בעסקה עומד על כ- 45- 50 מיליוני דולר. אנו עכשיו נתחיל במאמצים למצוא בנק השקעות זר, שננפיק לו את 23 האחוזים, ויהווה שותף אסטרטגי".

טכנורוב הוקמה בשנת 1993 כזרוע השקעות הטכנולוגיה של אקירוב, והיא מתמחה בהשקעות בתחומי תשתיות תקשורת ואינטרנט, טכנולוגיות מידע וביוטכנולוגיה. לחברה אחזקות ב- 27 חברות בשלבי חיים שונים, ובין היתר מימשה אחזקתה באופטיבייס, ויקון ופאנדטק.