יגאל פרסלר ימונה ליו"ר חברת הבת של אל-על, תש"ת

תא"ל יגאל פרסלר - לשעבר יועץ למלחמה בטירור של ראשי הממשלה יצחק שמיר, שמעון פרס, יצחק רבין ובנימין נתניהו - ימונה ליו"ר מועצת המנהלים של חברת תש"ת, חברת בת של אלעל, העוסקת בתיירות ובשירותי תעופה. כך נודע ל"גלובס". דירקטוריון אל-על כבר אישר את מינויו של פרסלר לדירקטור בתש"ת, והשבוע הוא אמור להיבחר ליו"ר.

ראש הממשלה, אהוד ברק, ושר התיירות, אמנון שחק, יזמו את מינויו של פרסלר, הממלא כיום תפקיד ביטחוני במשרד ראש הממשלה וימשיך בכך במקביל לכהונתו כיו"ר תש"ת.

פרסלר אישר היום (ב'), כי הוא צפוי להתמנות לתפקיד. "הייתי מועמד לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה בתקופת ממשלת נתניהו, אך המינוי נמנע בהתערבות שר המדע דאז, סילבן שלום, שתמך במינוי אחיו, צבי שלום", אמר. "כבר קיימתי פגישות עבודה עם מנכ"ל תש"ת, דוד בן-אבו, ואני שקוע בלימוד החברה. יש לי רעיונות חדשים לגבי פעילות תש"ת, וברור שנוכל לפעול רק בתיאום עם הנהלת אל-על".

פרסלר יחליף את צבי מרמולשטיין, שהחליף רק לפני כשנתיים את מרדכי קריינר, שכיהן בתפקיד 15 שנה. הוועדה למינוי בכירים, בראשות השופט יצחק רביבי, אישרה את מינויו של פרסלר לדירקטור בתש"ת, והיא צפויה לאשר גם את מינויו ליו"ר.

תש"ת היא אחד ממוקדי הרווח העיקריים של אל-על. החברה הציגה רווחים בכל אחת מ-20 השנים האחרונות, גם בשנים שחברת האם ספגה הפסדים. תש"ת מייצגת בארץ עשרות חברות טכנולוגיה, תיירות ותעופה וייצגה את קונצרן איירבס, בעת שהתמודד במיכרז של אל-על.

תש"ת מפעילה גם את רשת מלונות לרום, שהתרחבה באחרונה, והיא הבעלים של חברת תמ"מ (תעשיות מזון למטוסים), המספקת את מרבית המזון לטיסות אל-על ולעשרות חברות תעופה הפועלות בישראל.