אי.די.דיזיין מתרחבת בהשקעה של 7 מיליון שקל

כחלק מההיערכות לכניסת רשת איקאה לישראל בסוף השנה

רשת הרהיטים ואביזרי הבית אי.די.דיזיין תחנוך בשבוע הבא סניף חדש בקניון גן-שמואל, ותשדרג את סניפיה בירושלים ובחיפה, בהשקעה כוללת של 7 מיליון שקל. הסניף החדש ישתרע על 2,000 מ"ר.

ההתרחבותה וההשקעות של אי.די.דיזיין נובעות מהתעצמות התחרות בשוק המקומי ומהיערכות השוק לקראת כניסתה, הצפויה בסוף השנה, של רשת איקאה לישראל. האיום מצד איקאה גרר תמורות גם ברשת ביתילי, שמנסה לשדרג את תדמיתה מרשת חנויות למוצרי בית זולים ולרהיטים לזוגות צעירים, לרשת מעוצבת הפונה לקהל ברמת הכנסה בינונית פלוס.

מנכ"ל אי.די.דיזיין, יוחאי שוחט, אמר היום (ג') ל"גלובס", כי מלבד העובדה שהשוק חושש מפני כניסתה של רשת איקאה לישראל, שוק הרהיטים בארץ ניזוק קשה בארבע שנות המיתון הרצופות שפוקדות את ענף הבנייה. להערכתו, היקפו הכספי של השוק קטן בשנים הללו ביותר משליש, והוא מסתכם כיום ב-3 מיליארד שקל בשנה.

נתח השוק העיקרי מתחלק בין אלפי חנויות בבעלות פרטית, וחלקן של רשתות השיווק עדיין זעום. כך, למשל, נתח השוק של רשת ביתילי (על פי דו"חותיה הכספיים) הוא 120 מיליון שקל בשנה - מבלי להביא בחשבון את השטיחים שנמכרים ברשת ומהווים כ-4% מהשוק בלבד. רשת אי.די.דיזיין תופסת כ-3% מהשוק ומאחוריה מזדנבות רשתות קטנות למדי, כמו שמרת-הזורע ודירן.

החשש העיקרי בשוק הוא שאיקאה, המפעילה חנויות ענק ונשענת על מותג חזק, עשויה לכבוש נתח שוק גדול ולפגוע קשות ברשתות המתחרות. זאת, למרות שאיקאה, באמצעות זיכיון לקו-אופ הריבוע הכחול, מתכוונת לפתוח בשלב הראשון חנות אחת בלבד, באיזור התעשייה פולג בדרום נתניה. חנות זו תשתרע על שטח של 20 אלף מ"ר (כמעט כמו כל קניון איילון), והריבוע הכחול כבר הכריזו על כוונתם להגיע למחזור של 250 מיליון שקל בשנה - כלומר 8% מהשוק.

באירופה ובארה"ב פונה רשת איקאה בעיקר לעשירונים הבינוניים ומטה - זוגות צעירים ומי שזקוק לריהוט ולאביזרים זמניים וזולים יחסית. על רקע זה ינסו ביתילי ואי.די.דיזיין לבדל את עצמם ולהגיע לציבור של העשירונים העליונים.

מסיבה זו פועלת אי.די.דיזיין לשדרוג סניפיה. החברה שמה דגש על עיצוב חדשני של החנויות ורמת שירות גבוהה. הכול כדי להגדיל את נתח השוק ולהגיע למחזור מכירות של 100 מיליון שקל בשנה, קרוב למחזור של רשת ביתילי.

לצורך שיפור השירות והאספקה הקימה אי.די.דיזיין מחסן מרכזי, שאליו מועבר כל הציוד המוזמן ומשם הוא מסופק למזמינים על ידי חברת הובלה קבלנית.

רשת אי.די.דיזיין פועלת בארץ כ-4 שנים בזיכיון של רשת רהיטים דנית. החברה בישראל נמצאת בבעלות מלאה של חברת פישמן רשתות, בשליטת אליעזר פישמן (מבעלי "גלובס").