Psion, נוקיה והשותפות הנוספות מתכננות להנפיק את סימביאן לפי 7.5 מיליארד ד'

סימביאן - מיזם מערכת ההפעלה למכשירי כף יד המתחרה במייקרוסופט ופאלם * הנפקה תבוא כאשר מכירות המערכת יגיעו לרמה הולמת

* Psion כבר ריווחית שירות בלומברג, לונדון

Psion, יצרנית מחשבי הכף יד הבריטית, נוקיה, ושאר השותפים ובעלי המניות בסימביאן, המפתחת מערכות הפעלה להתקנים ניידים, מתכוונים להנפיק את המיזם לפי שווי של 5 מיליארד ליש"ט (7.5 מיליארד דולר).

סימביאן, מיזם משותף בבעלות פסיון, מוטורולה, אריקסון ומצושיטה אלקטריק וורקס, מתחרה על נתח שוק מערכות ההפעלה למחשבים והתקני כף יד עם מייקרוסופט ופאלם. פסיון, בעלת המניות הגדולה ביותר בסימביאן, המחזיקה בנתח של 28%, הכריזה היום (ג') כי ההנפקה תתבצע כאשר יגיעו מכירות התוכנה לנפח גבוה.

"כאשר סימביאן תונפק, תוכל הנהלתה ליהנות מיתר עצמאות, ולהרחיב את פעילותה, לבצע רכישות ולמשוך אליה כשרונות, בעזרת הכספים שיוזרמו אליה מההנפקה", מסביר אנליסט בנומורה אינטרנשיונל, הצופה כי ההנפקה תתרחש במחצית השנייה של השנה הבאה.

פסיון, יצרנית מחשבי הכף יד הגדולה באירופה, דיווחה באותה הזדמנות על עלייה ברווח הגולמי שלה במחצית הראשונה של השנה ל-2 מיליון ליש"ט (3 מיליון דולר), 0.5 פני למנייה, מ-414,000 ליש"ט, 0.11 פני למנייה, בתקופה המקבילה אשתקד. מכירותיה התחזקו ב-47% ל-94.3 מיליון ליש"ט. על רקע הידיעות עלו מניות פסיון בבורסת לונדון ב-4.5% ל-695 פני. מאז 2 במארס נפלו המניות ב-54%.

מנכ"ל פסיון, דיוויד לווין, מסר כי בעלי המניות טרם בחרו בנק לניהול ההנפקה. הוא סירב לספק נתונים על מכירות סימביאן, ורק אמר כי הנתח של פסיון בהפסדי סימביאן עמד על 4.7 מיליון ליש"ט, בהשוואה ל-2.7 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה.

"אנחנו לא בעסק של הנפקת חברות, עד אשר יתבססו השווקים למוצר שלנו", אמר. הוא רמז על עיתוי אפשרי של ההנפקה כאשר פירט את מועד יציאת הגירסאות החדשות של תוכנת סימביאן. לדבריו, התקנים עם תוכנת 6.0 ER, המטפלת בתקשורת קול ונתונים ייצאו לשוק ברבעון הראשון של השנה הבאה.

"זוהי תוכנה מסובכת במיוחד", אמר, והוסיף כי התקנים עם תוכנה בגירסת 6.1 אמורים לצאת לשוק במחצית השניה של 2001.

לווין מסר עוד כי החברה צופה להאטה בריווחיות במחצית השניה של השנה, בעיקר משום שהנתונים יושוו לנתונים החזקים במיוחד של המחצית השניה של השנה שעברה.