רפק שותפה ברכישת מפעל הרכיבים של טלרד תמורת כ-65 מיליון דולר

רפק סיימה בהצלחה את הפיילוט בפרוייקט הכירטוס של אגד

השותפות SCI ישראל, בה מחזיקה חברת רפק (מקבוצת אינטרגאמא) 10% מההון, רכשה את מפעל טלרד במעלות תמורת סכום המוערך בכ-65 מיליון דולר.

טלרד תרכוש מהמפעל המייצר רכיבים אלקטרוניים, בהיקף של לפחות 150 מיליון דולר לשנה, במשך 5 שנים. המפעל של טלרד עוסק בייצור המוני של כרטיסים אלקטרוניים.

מדובר ברכישה השנייה של SCI ישראל, שהחלה לפעול בפברואר השנה עם רכישת מפעל שמר של תדיראן תקשורת. רפק השקיעה בחברה המשותפת 7.3 מיליון שקל.

SCI, בעלת השליטה בשותפות, היא חברת ענק בינלאומית העוסקת בייצור רכיבים אלקטרוניים הנסחרת בבורסה האמריקנית בשווי של 7.5 מיליארד דולר.

רפק עצמה, כך נודע ל"גלובס", צפויה להודיע בימים הקרובים כי החברה הבת טרנסווי (81%), סיימה בהצלחה את שלב הפיילוט בפרוייקט הכירטוס וניהול התחבורה הציבורית שביצעה עבור אגד. החברה התקינה בדצמבר 99' את המערכות במספר אוטובוסים של אגד, אחרי עיכוב שנבע מבעיות בפיתוח שגררו פיגור בלוח הזמנים של הפרוייקט.

במסגרת הפרוייקט, תתקין החברה כ-4,000 מכשירי כירטוס אוטומטי באוטובוסים של אגד. ההערכות הן כי היקף הפרוייקט, בו משתתפות טרנסווי וחברת IBM, יגיע לכ-20 מיליון דולר, מתוכם עומד חלקה של רפק על כ-15 מיליון דולר.

רפק אלקטרוניקה פעילה בענף הרכיבים האלקטרוניים הן בתחום התעשייתי והן בתחום המסחרי כסוכנת ומשווקת של רכיבים. פעילות החברה בתחום המסחרי מבוצעת גם באמצעות החברה הבת ראקום אלקטרוניקה, בעוד הפעילות התעשייתית מבוצעת באמצעות החברות הבנות אורפק (דלקן 2000) וטרנסווי.

בתחום התעשייתי רפק מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים בתחום ניהול ציי רכב ומערכות תשלום אלקטרוניות (עימן נמנות מערכות הכירטוס לאגד). לחברה שלושה קווי מוצרים עיקריים: מערכות התדלוק האוטומטי של דלקן 2000; מונים למוניות ומערכות כירטוס וניהול בחברה הציבורית (פעילות טרנסווי).

באפריל 2000 נחתם הסכם בין רפק וחברת ARROW, שהיא מפיץ הרכיבים האלקטרונים הגדול בעולם, לפיו יקימו שתי החברות חברה משותפת לשיווק רכיבים אלקטרונים ארואו-רפק (51% ארואו ו-49% רפק).

רפק סיימה את הרבעון הראשון של 2000 עם מכירות בסך 66 מיליון שקל ורווח נקי של 2.8 מיליון שקל. את שנת 99' כולה סיימה החברה עם מכירות של 211 מיליון שקל ורווח של 11.6 מיליון שקל. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 53 מיליון דולר.