קב' מליבו, דורי וגיבור ספורט לא עלתה לשלב הסופי במיכרז הרכבת הקלה בי-ם

שאר 5 הקבוצות עלו; החברות בומברדיה והד טרנז, השותפות בקבוצות שונות, ימסרו הבהרות בנוגע למיזוגן

5 קבוצות מבין 6 קבוצות שניגשו לשלב המיון המוקדם במיכרז הבינלאומי להקמה ולתפעול הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, עלו לשלב הסופי של המיכרז. הקו יוקם בשיטת ה-BOT, בהשקעה של למעלה ממיליארד שקל.

הקבוצה היחידה שלא עלתה לשלב הסופי מורכבת מהחברות מליבו, א.דורי וגיבור ספורט, ומהחברות הזרות אנסלדו האיטלקית, קונצרן בואיג מצרפת וחברת הרכבת התחתית של פאריז, איי.אר.טי.פי.

ועדת המיכרזים של הפרויקט, בראשות סגן החשב הכללי, דוד גרשונוביץ, מסרה, כי כל הקבוצות הגישו הצעות ברמה גבוהה. הוועדה קבעה מראש, כי לשלב הבא לא יעלו יותר מ-5 קבוצות. הסיבה לכך היא המורכבות הרבה של הפרוייקט, והצורך בהכנות ובהשקעה כספית גבוהה מצד הקבוצות. מדובר במיכרז הראשון בארץ להקמת רכבת קלה.

הקבוצות שעלו לשלב הסופי הן:

* קבוצת סיטי ליין ג'רוזלם, המורכבת מהחברה הגרמנית הד טרנז; החברה הבלגית STIB; והחברות הישראליות אתגל, פיבי השקעות ושיכון ובינוי.

* קבוצת סיטי פס, המורכבת מהחברה הרב-לאומית ז'ק אלסטום, מחברת ההפעלה הרב לאומית CGEA, ומהישראליות אלקו, אשטרום ופועלים השקעות.

* קבוצת אדנים, המורכבת מהחברה הקנדית בומברדיה, מהחברה ההולנדית HTM, וכן מהישראליות נכסים ובניין וכלל ביטוח.

* קבוצת אריאל, המורכבת מהחברה הספרדית CAF, מהחברה הקנדית SNC, מהחברה הגרמנית SSB, ומהישראליות דלק, ברן הנדסה ודנקנר השקעות.

* קבוצת פסים, המורכבת מהחברות הגרמניות סימנס, אואסטרה ודויטשה באן, וכן מהישראליות אפריקה ישראל ופויכטונגר תעשיות.

ועדת המיכרזים הציבה תנאי לגבי הצעותיהן של קבוצות סיטי ליין ג'רוזלם ואדנים: לפי התנאי, על שתי הקבוצות להעביר בקרוב הבהרות לגבי המיזוג העולמי המתוכנן בין בומברדיה, השותפה בקבוצת אדנים, לבין הד טרנז, השותפה בקבוצת סיטי ליין ג'רוזלם.

ועדת המיכרזים הודיעה היום לשתי הקבוצות, כי ידוע לה על המיזוג בין שתי החברות, וכי היא מבקשת לקבל הבהרות לגבי הרכבי הקבוצות, כדי לדעת אם שתי הקבוצות יהפכו, למעשה, לקבוצה אחת. הוועדה ציינה, כי נהלי המיכרז אוסרים על חברה אחת להתמודד במסגרת שתי קבוצות.