קמב"ץ העדה החרדית מואשם בהאזנת סתר להודעות של המשטרה ומד"א

המדינה: יהודה משי-זהב שידל עובדת בביפר לגנוב מכשיר בו נמסרו הודעות של המשטרה ומד"א

"קצין המבצעים" של העדה החרדית, יהודה משי-זהב, מואשם בבית משפט השלום בת"א בעבירות של האזנת סתר ושידול לגניבה בידי מורשה.

התובעת, עו"ד פיה גלבר, מציינת בכתב האישום כי משי-זהב הוא מפקד קבוצת זק"א (זיהוי קורבנות אסון) ירושלים. מתנדביה נמנים על לקוחות חברת ביפר ומוזעקים במקרה אסון למקום האירוע, במטרה לאסוף חלקי גופות וכו'.

בינו לבין מפקדי מחוזות האחרים קיימת יריבות ותחרות, הנובעת בין היתר ממניעים כלכליים. לטענת התביעה, במועד בלתי ידוע אשתקד, יצרה חני ברונפן מגבעתיים, שעבדה בחברת ביפר, קשר עם משי-זהב וביקשה ממנו שיסייע לה במצבה הכלכלי הקשה. משי-זהב שלח לה מצרכי מזון.

בינואר 2000, התקשר משי-זהב לברונפן וציין באוזניה, כי ברשותו מכשיר איתור באמצעותו הוא מקבל הודעות של עיתונאים, משטרה ומד"א, באופן המאפשר לו להגיע איתם לזירות האירועים.

על פי כתב האישום, הוא שידל את ברונפן להעביר לידיו, ללא חיוב, מכשיר מבין המכשירים המופקדים בידיה שיהיה צרוב באופן דומה למכשיר שבידו, וזאת על מנת שישמש את עוזריו.

לבקשת משי-זהב, נטען, גנבה ברונפן מביפר מכשיר איתורית הצרוב על הודעות משטרה, מד"א ועיתונאים, ושלחה אותו למשי-זהב. הלה, במהלך תקופה של חודשיים, האזין שלא כדין לשיחות שהועברו במכשיר הגנוב, קרא את הדיוחים שנמסרו בו והשתמש במידע זה לצרכיו הפרטיים.

בסוף אפריל 2000 שבה ופנתה ברונפן למשי-זהב וביקשה את עזרתו לקבלת תרומה שתסייע למצבה הכלכלי הקשה. משי-זהב, נטען בכתב האישום, אירגן לה הלוואה בסך 5,000 שקל ובתמורה העבירה לידיו צ'קים משוכים על חשבונה הפרטי. משי-זהב שידל אותה לצרוב על מכשיר ביפר שברשותו את הקוד הקבוצתי של זק"א בני ברק, למרות שאינו מורשה לכך. אולם הפעם ברונפן סירבה. (ת.פ 10378/00).