יוסי עוזרד, מנכ"ל איי.סי.פי, התפטר בשל מחלוקת לגבי הערוצים המשותפים

נימוקו של עוזרד: "אני נודד למקומות בהם אני יכול לפעול במנוע טורבו ולא במנועים כבויים"

מנכ"ל חברת התוכן של חברות הכבלים - איי.סי.פי, יוסי עוזרד, התפטר מתפקידו. איי.סי.פי מפיקה את ערוצים 3 ו-4 של הכבלים. ההתפטרות נובעת מירידה בהשקעות ובפעילות התוכן המשותפת של חברות הכבלים בערוצים. זאת בעקבות מכירתם ללוויין והשינויים הרגולטורים שיאפשרו לכבלים להוסיף ערוצי PAY וערוצי תוכן אחרים.

בענף מעריכים, כי התפטרותו של עוזרד נובעת מחילוקי דעות בינו לבין חברות הכבלים לגבי היקף ההשקעות בערוצים. עוזרד מכחיש בתוקף ואומר "כמנהל נקלעתי למצב שהיכולת שלי לעשות שינויים דרמטיים בשנה הבאה לא הייתה באופק. אני מבין את חברות הכבלים. המחיר שמשלמים עבור רכש בחו"ל כמעט הוכפל, אבל המוצר לא יכול להשתפר. יש ירידה ברצון לתת עוד כספים, כי הערוצים נמכרים גם למתחרה, ואין גם רצון להוסיף הפקות מקור מעבר למחויבות.

"בנוסף, מאפריל 2001 יותר לחברות הכבלים להקים ערוצי PAY, ובאופן טבעי, הסרטים הטובים יעברו קודם לערוצים אלה ורק אחר-כך לערוץ הסרטים, דבר שמוריד את הערך הסגולי של הערוץ".

עוזרד מוסיף ואומר, כי "ראיתי שבקונסטלציה הנוכחית אני לא יכול להביא שיאים חדשים. עשיתי קפיצה מדרגה מאוד גדולה בחברה בשנים 97'-98', אבל לאחר שב-99' עסקנו בנושא הארכת הסדר של החברה, נוצרה מציאות חדשה עם ערוצים חדשים בכבלים וכניסת הלוויין, שגרמה לירידה בתמריץ התחרותי של החברה.

"במציאות החדשה היכולת של החברה למצב את עצמה כחברה מובילה יותר קטנה, והיא מוגבלת. עשיתי ארבע שנים בתפקיד, ואני נודד למקומות שבהם אני יכול לפעול במנוע של 100% טורבו ולא במנועים כבויים". עוזרד מתכוון להקים חברת תקשורת, שתיקרא "יסמין תקשורת", שתתמחה בהפקות מקור, בהקמת ערוצים ובמתן שירותים לגופי תקשורת שיזדקקו למומחיות ברכש ובהפקות מקור. לדבריו, הוא נמצא במגעים עם גופים בין לאומיים שמתכוונים להיכנס לארץ וגיוס משקיעים.

עוזרד היה בתחילת שנות ה-90' מנהל התוכניות של תבל, סמנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 עם הקמתה, הקים את ערוצי "הום סינמה" של תבל והיה מנהל התוכניות של חברת הכבלים האירופית UPC - מבעלי השליטה בתבל. ב-97' מונה למנכ"ל איי.סי.פי והביא את הפקות המקור לערוץ 3. עוזרד יסים את תפקידו החודש, ויחליף אותו סמנכ"ל החברה, עמיר מאורי.

איי.סי.פי, בבעלות מלאה של חברות הכבלים, הוקמה לפני כ-11 שנה, כחברת התוכן של הערוצים העצמיים של הכבלים. במסגרת הסדר לפעילות משותפת של הכבלים, שכונה הסדר איי.סי.פי משנת 96' קיבלה החברה להפיק ולארוז את ערוצים 3 ו-4 של הכבלים. לאחר פקיעת ההסדר, ובעקבות דיונים ממושכים בבית הדין להגבלים הוארך ההסדר עד מארס 2002.

תקציב איי.סי.פי של השנה מוערך ב-70 מיליון דולר לרכש ולהפקות מקור. באחרונה קבעה מועצת הכבלים, כי הכבלים יקצו לאיי.סי.פי 13 מיליון דולר עבור הפקות מקור, ש-70% מתוכם יהיו להפקות בז'אנר האיכותי. תקציב הרכש של החברה היא חלקה בהשקעות של חברות הכבלים בחוזי הרכש הגדולים וארוכי הטווח שעשו ב-99' עם אולפני וורנר וקולומביה.