פוינט אוף סייל רוכשת חברה אמריקאית ב-8.5 מיליון דולר

הרכישה תאפשר הרחבת שירותי האינטרנט ASP לרשתות הסופרמרקטים בארה"ב

פוינט אוף סייל, המפתחת ומשווקת מוצרי תוכנה לתחום הקמעוני, מחזקת את אחיזתה במרכזי השיווק הקמעוניים. החברה הודיעה היום על חתימת הסכם לרכישתה של RCS Technologies מפנסילבניה, חברה בבעלות פרטית, ב-8.5 מיליון דולר במזומן ובמניות. RCS מפתחת ומתקינה מגוון רחב של פתרונות תוכנה מתקדמים למרכולים בינוניים וקטנים.

רכישה זו היא שלב נוסף באסטרטגיה החדשה של החברה, שהודיעה בסוף שנת 99' על השקעה של 10 מיליון דולר בשנת 2000 בהקמת מרכזי שירות לקמעונאים באמצעות האינטרנט (על-פי אסטרטגיית ה-ASP), שאמורים להיות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה והמקור העיקרי לרווחיה בשנה הבאה.

שיטת ה-ASP מאפשרת לגופים עסקיים קטנים ובינוניים בעלי משאבים מוגבלים ליהנות מאמצעי ניהול שאינם בהישג ידם. בשיטה זו יהיה אפשר לקבל יישומים מורכבים במחיר נמוך של מאות דולרים בחודש, במקום לרכוש את התוכנות, העולות עשרות אלפי דולרים. בתמורה לכך יועבר כל המידע שעובר דרך מערכת המידע של הקמעונאי לבסיס של פוינט אוף סייל, שם יאוחסן ויפולח. המידע יימכר על בסיס חודשי לפי צרכיהם הספציפיים של מנהלי השיווק בחברות, שיוכלו להסתייע בו למינוף היכולות השיווקיות.

חברת RCS, המעסיקה 92 עובדים, מייצרת את ה-ScanMaster Solution Series, מערכת גמישה ויציבה לעמדות הקופה, המבוססת על טכנולוגיית Windows NT ושרת-לקוח. ה-ScanMaster מופצת בארה"ב באמצעות חברת NCR. חברה זו תוסיף להיות המפיצה הבלעדית של המוצר לאחר הרכישה, וחברת RCS תמשיך בפעילותה השוטפת ותתחיל לשווק סדרת מוצרים חדשים הנמצאים בשלבי פיתוח סופיים. הסכם הרכישה מגדיל את קהילת הלקוחות של פוינט אוף סייל בכ-2,200 חנויות, ובכך מגיעה פוינט אוף סייל ל-7,000 חנויות במגזר הסופרמרקטים העצמאים.

סל מוצריה של פוינט אוף סייל כולל סדרת מוצרי תוכנה לרשתות סופרמרקט (POSWARE), המציעה פתרונות למסופי תשלום בחנויות, סדרת פתרונות לחנויות מכולת (POSITIVE) וסדרת פתרונות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות ממטה הנהלת הרשת (RCS .(HEADOFFICE היא החברה השלישית שרכשה פוינט אוף סייל לאחרונה. שתי החברות האחרות הן ל.א.ב, שנרכשה ב-250 אלף דולר, ותמר תעשיות, העוסקת בפיתוח פתרונות מיכון, שנרכשה ב-2 מיליון דולר.

איגוד חנויות הנוחות בארה"ב (NACS) בחר לפני כמה חודשים בפוינט אוף סייל להקמתו של מיזם מסחרי חדש באינטרנט בשיתוף עם I2 technologics (סימול ITWO), חברת תוכנה העוסקת באופטימיזציה של תהליכי רכש (לוחות זמנים לאספקת סחורה וניהול הובלה מהיצרן לצרכן). המיזם מיועד לשרת את לקוחות איגוד חנויות הנוחות בארה"ב, שבמסגרתו פועלות 119 אלף חנויות ו-8,000 חברות המשווקות מוצרים לענף הדלק בארה"ב. החברה גברה במכרז על חברות ענקיות כמיקרוסופט, אוראקל ו-radiant.

השפעת כניסתה של פוינט אוף סייל למיזם האינטרנט ניכרת בתוצאותיה העסקיות של החברה. בדו"חות הרבעון השני של השנה גדלו אמנם הכנסות החברה ב-37% והסתכמו ב-7.7 מיליון דולר, לעומת 5.6 ברבעון המקביל אשתקד, אולם בשורה התחתונה מופיע הפסד נקי של 532 אלף דולר (5 סנטים למניה), לעומת רווח של 1.4 מיליון דולר (13 סנט למניה) אשתקד.

בארי שקד, מנכ"ל ויו"ר פוינט אוף סייל, אמר היום, כי "השילוב של מוצרי RCS ומעמדה בשוק עם פעילויותינו בארה"ב מקרב אותנו ליעדנו, שהוא קהילת משתמשים גדולה ליוזמת מרכז הסחר שלנו. נוסף על בסיס הלקוחות שלה נהנית RCS מקשר הדוק עם חברת NCR ועם מפיצים נוספים, ואנחנו נמשיך בקשר אתם".