אורבך התעייף: סיים אחרון בגמר

היהודי-אמריקני לני קרייזלברג זכה במדליית הזהב * אכזבה ישראלית גם בתחרויות הג'ודו

איתן אורבך איכזב היום (ב') במשחה הגמר ל-100 מ' גב בסידני. אורבך סיים במקום האחרון את המשחה. במדליית הזהב זכה השחיין היהודי מארה"ב, לני קרייזלברג, שקבע שיא אולימפי חדש - 53.72 שניות.

במשלחת הישראלית היו ציפיות שאיתן אורבך יהיה הישראלי הראשון שיזכה במדליה באולימפיאדת סידני.

כאשר הכרוז הכריז את שמונת המתמודדים שהעפילו לגמר, נראה אורבך נרגש ומתוח. את 50 המטרים הראשונים הוא סיים בזמן של 26.88 שניות ולמרות שהוא פיגר אחרי מרבית השחיינים, הוא עדיין היה בתמונת המאבק על אחת מהמדליות. אולם, ב-50 המטרים הנוספים הוא נחלש ואת המשחה הוא סיים אחרון בזמן חלש יחסית עבורו - 55.74 שניות.

למרות האכזבה ממשחה הגמר, הביע אורבך שביעות רצון מהצלחתו להעפיל לגמר. הוא הדגיש שההתרגשות לא פגעה ביכולתו. להערכתו, העייפות המצטברת פגעה ביכולתו, בעיקר בחלק האחרון של המשחה.

אורבך ציין, כי לאור העייפות המצטברת המשימה לשפר פעם נוספת את השיא הישראלי נעשתה בלתי אפשרית.

אביו של איתן אורבך הביע היום מורת רוח מהביקורת שנמתחה על מיעוט האימונים של אורבך. הוא הדגיש, כי בנו התאמן מדי יום החל משעת בוקר מוקדמת. לדעתו, עצם העליה לשלב הגמר מהווה הישג מצויין לספורט הישראלי.

לא רק בבריכת השחייה נחלו הישראלים אכזבה. הג'ודאים גיל עופר ואורית בראון סיימו היום את הופעתם באולימפיאדת סידני בהפסדים צורבים.

גיל עופר הפסיד בסיבוב הראשון, במסגרת התחרויות למשקל עד 73 ק"ג, לבראזילאי, טיאנו קאמילו. עופר הוביל לאורך כל הקרב, אבל יריבו הצליח לבצע עליו איפון כאשר נותרו 30 שניות לסיום הקרב. במהלך הקרב נפגע גיל עופר ברגלו והוא נזקק לטיפול רפואי.

בהמשך, במסגרת בית הניחומים, נוצח עופר ע"י ג'ודאי מאלג'יריה והודח מהמשך התחרויות.

אורית בראון שהעפילה אוטומטית לסיבוב השני, נוצחה ע"י הג'ודאית הבלגית, לומב מאריסבל, שבאולימפיאדת אטלנטה זכתה במדליית הארד.

בראון הצליחה לזכות בנקודות בתחילת הקרב, אך בהמשך גילתה יריבתה עליונות ונצחונה לא הוטל בספק.