אזהרת רווח ל-thestreet.com: הכנסות נמוכות מהתחזיות

בדו"ח שהוציאה גולדמן זקס בעקבות אזהרת הרווח נכתב, כי thestreet.com נמצאת כעת בשלב מעבר שבו היא מנסה להגדיל את שטחי הפרסום שלה במקביל להעלאת הפרמיות המתקבלות ממנוייה, המשלמים על שירותים מיוחדים ברשת

עד כמה אתרי התוכן הפיננסיים נמצאים בבעיה אפשר היה ללמוד מאזהרת הרווח האחרונה של אתר החדשות הפיננסיות thestreet.com. שלשום, עם סגירת המסחר בוול-סטריט, הודיעה החברה שהכנסותיה ברבעון השלישי צפויות להיות נמוכות מתחזיות האנליסטים (8.8 מיליון דולר על-פי בית ההשקעות גולדמן זקס) עקב ירידה בהכנסות ממכירת פרסומות.

בדו"ח שהוציאה גולדמן זקס בעקבות אזהרת הרווח נכתב, כי thestreet.com נמצאת כעת בשלב מעבר שבו היא מנסה להגדיל את שטחי הפרסום שלה במקביל להעלאת הפרמיות המתקבלות ממנוייה, המשלמים על שירותים מיוחדים ברשת. לדעת האנליסטים, דילול מספר הכניסות של הגולשים והירידה בביקוש לשטחי פרסום באתר כתוצאה מכך גרמו לירידה בהכנסות החברה ברבעון השלישי. הנהלת thestreet.com הודתה, כי אף שהשימוש באתר הוא חינם, פחת מספר המשתמשים בחודשי הקיץ הן עקב חולשה עונתית והן בשל עיכוב בביצוע עסקות שחתמה החברה.

נוסף על דילול מספר הכניסות בחינם סובלת החברה מ"שחיקה", על-פי הגדרתה, במספר המנויים המשלמים, העומד כיום על 93 אלף. החברה צופה שחיקה של כ-12% במספר המנויים המשלמים ברבעון השלישי. על-פי דירוג נילסן, מספר הכניסות הממוצע לאתר החברה ברבעון השני היה 656 אלף בחודש, 24% כניסות פחות מאשר ברבעון הראשון. גם במספר הדפים הנצפים חלה ירידה של 20%, מ-15.2 מיליון דפים נצפים בחודש מרס ל-12.2 דפים נצפים באוגוסט.

בעקבות הירידה בהיקף הפעילות מתכוונת thestreet.com לקצץ בהוצאות כדי לעמוד בתחזית ההפסד הצפויה לרבעון. הנהלת החברה ציינה שהיא ממשיכה בקיצוצים בכל תחומי הפעילות כדי לכסות את הירידה בהכנסות ברבעון. החברה בחנה את הוצאותיה על שיווק והפצת תוכן והודיעה שתביא לידי סיום חוזים בפעילויות שאינן מראות רווחים. בגולדמן זקס מציינים שלחברה יש עדיין 88 מיליון דולר במזומן (3.3 דולרים למניה), המשקפים רק 54% משווייה הנוכחי של המניה.

thestreet.com השקיעה 2.25 מיליון דולר באתר הפיננסי דה-מרקר מקבוצת הארץ. מניות החברה נסחרות כעת לפי כ-5 דולר המשקף שווי שוק של כ-130 מיליון דולר לאחר ששייטו בשיאן סביב ה-70 דולר.