קורנינג מתנחמת בחב' רכיבים אופטיים של פירלי - בעיסקת 3.6 מיליארד דולר

העיסקה הזו באה אחרי שני כישלונות: להשתלט על SDL ולרכוש את החטיבה האופטית של נורטל

קורנינג, היצרנית הגדולה בעולם של כבלים לשימוש ברשתות סיב אופטי, תרכוש את חטיבת הרכיבים האופטיים של יצרנית הצמיגים האיטלקית פירלי תמורת 3.6 מיליארד דולר. כך מסרו היום (ד') שתי החברות בהודעות נפרדות. קורנינג מסרה שתשלם 3.6 מיליארד דולר תמורת 90% מאופטיקל טכנולוג'יס. הנתח של עשרת האחוזים הנותרים נמצא בידי סיסקו סיסטמס. פירלי, על פי הודעתה, תרשום מהמכירה רווח הון של יותר מ-3 מיליארד דולר.

קורנינג הוציאה בשנה האחרונה מיליארדי דולרים על רכישות חיצוניות, בניית מפעלים חדשים והרחבת ייצור רכיבי סיבים אופטיים, המעבירים סיגנלים של מידע, קול ווידיאו דרך סיבים שעוביים כחוט השערה.

הסיבה להתרחבות פעילותה של קורנינג היא הביקושים לטכנולוגיית הסיבים האופטיים, שעלו בשנים האחרונות בקצב מהיר בשל הצורך של חברות הטלקומוניקציה לשדרג רשתות, כדי לטפל בתעבורת האינטרנט המתעצמת.

עיסקת פירלי קטנה ביחס לעיסקאות אחרות ששקלה קורנינג בתחילת השנה, והערכות הן שקורנינג תמשיך לחפש הזדמנויות רכישה נוספות בניסיון להתחרות עם יריבותיה. "אני מעריך שזו לא תהיה העיסקה האחרונה שלהם", אומר אנליסט בניו יורק, "הם הביעו עניין להפוך לספקים של פתרונות כוללים לחברות טלקום".

פירלי, יצרנית הכבלים הגדולה באירופה (ויצרנית הצמיגים השלישית בגודלה בעולם) מוכרת את החטיבה בזמן שחברות ציוד הטלקומוניקציה מרחיבות את הוצאותיהן על רכישת מתגים, נתבים ושאר ציוד הנדרש לבנייה ולשדרוג של רשתות תקשורת.

בפברואר מכרה פירלי את פעילות מערכות הסיבים האופטיים לסיסקו סיסטמס תמורת 1.7 מיליארד דולר בעיסקת מניות וחובות, ומכאן אחזקתה, בשיעור של 10%, של סיסקו באופטיקל טכנולוג'יז.

ביולי הסכימה JDS Uniphase האמריקנית, היצרנית הגדולה בעולם של רכיבי רשתות אופטיות, לרכוש את מתחרתה SDL תמורת יותר מ-36 מיליארד דולר, לאחר שגברה על הצעה נגדית של קורנינג. קורנינג ניהלה שיחות גם לרכישת חטיבת הרכיבים של נורטל נטוורקס, תמורת 100 מיליארד דולר, אולם השיחות נקלעו למבוי סתום ביולי.

קורנינג צופה שמכירות הרכיבים האופטיים שלה יוכפלו השנה למיליארד דולר. מכירות פעילות הכבלים והמערכות של פירלי, הכוללות כבלי חשמל, היו 60% מסך מכירות פירלי אשתקד, שהסתכמו ב-6.5 מיליארד אירו (5.74 מיליארד דולר).