התעשייה האווירית וקבוצת פריצקר מציעות השבחות למטוסי ווסטווינד של תע"א

התעשייה האווירית ושותפתה האמריקנית לשיווק מטוסי המנהלים, קבוצת פריצקר, הודיעו, כי בכוונתן להשביח מטוסי מנהלים מדגם "ווסטווינד", מתוצרת תע"א, שהלכו והתיישנו במהלך השנים. ההודעה נמסרה בסלון למטוסי מנהלים NBAA, הנערך בניואורלינס.

בשלב הראשון, תפנה תע"א לכל לקוחות הווסטווינד בעולם, בבקשה לשמוע מהם המלצות על מרכיבי ההשבחה הרצויים. הסקר ייערך על ידי החברה הבינלאומית ARG/US, המבצעת עבור תע"א גם סקר מיוחד בנושא כדאיות הכניסה לפיתוח וייצור מטוס מנהלים על-קולי.

מאז תחילת שיווק מטוסי הווסטווינד בשנות ה-70, נמכרו, לפי נתוני תע"א, כ-300 מטוסים ממשפחה זו, על תתי-הדגמים השונים שלה.

הסקר, שייערך בין מפעילי הווסטווינד בעולם, יכלול אפשרויות השבחה למנועים, למערכות האוויוניקה, השבחה לעיצוב הפנים וכלל מערכות המטוס. לאחר שיתקבלו הדרישות, תערוך חברת גלאקסי-איירוספייס, המשותפת לתע"א ולמשפחת פריצקר האמריקנית, והאחראית לשיווק מטוסי המנהלים - סקר היתכנות, שיקבע אם ניתן להשביח את המערכות המבוקשות. באחריות החברה יהיה לגבש תוכניות השבחה אינדיבידואליות לכל אחד ממפעילי הווסטווינד, בהתאם לצרכים שיעלו.

מנכ"ל גלאקסי-איירוספייס, בריאן בארנטס, אמר בכנס מטוסי המנהלים בניו-אורלינס: "הווסטווינד הוא אחד ממטוסי הסילון השרידים והכלכליים ביותר בעולם, אבל אחרי שני עשורים של הפעלה, הם יוכלו להפיק הרבה מתוכנית מודרניזציה. בכוונתנו להאזין בקשב רב לכל מה שמפעילי המטוסים יאמרו, ולגבש תוכניות שיעזרו להם להמשיך להפיק את המרב מהמטוסים האלה".

גלאקסי-איירוספייס תרכז את נתוני הסקר עד לסוף שנת 2000, ובתחילת השנה הבאה היא תודיע על תוכניות ההשבחה המפורטות למטוסי הווסטווינד.