ירושלים: המחוזית אישרה את בית פרומין

התוכנית מאפשרת בניית 16 קומות, המהוות תוספת של כ-1,000% בנייה. הבניין, בו שכן אולם הדיונים של הכנסת, הוכרז מבנה לשימור

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה את תוכנית בית פרומין במרכז העיר, בו שכנה בעבר הכנסת הישנה. כיום ניצב במקום בניין בן 3 קומות. התוכנית החדשה מאפשרת בניית 16 קומות, המהוות תוספת של כ-1,000% בנייה. התוכנית משמרת את חזית הבניין הקיים ואת אולם הדיונים של הכנסת, שהוכרז כמבנה לשימור, ומאפשרת את תוספת הקומות.

עוד אישרה הוועדה את הרחבת אזור התעשייה הר חוצבים ג', בשוליה הצפון-מערביים של העיר. יזמו את התוכנית משרד התעשייה והמסחר, הרשות לפיתוח ירושלים והמינהל. התוכנית המתארית תוכננה על ידי משרד קולקר-אפשטיין. המתחם שאושר הוא בשטח של כ-70 דונם, ומכיל 11 מגרשים חדשים, עליהם ניתן יהיה לבנות כ-105,000 מ"ר בבניינים בגובה 4 קומות, כפי שמקובל באזור תעשייה זה. המתחם תוכנן בתחילה להוות תוספת למפעל אינטל, שלא התרחב בסופו של דבר.

אישור נוסף להפקדה ניתן למלון ארבע עונות במתחם עומריה, השוכן בתפר שבין שכונת טלביה, המושבה הגרמנית ומתחם הרכבת. במלון שתוכנן על ידי על ידי משרד ספקטור-עמישר, מתוכננים 227 חדרים. המלון יהיה בן 9 קומות וגובהו לא יעלה על גובה מלון לרום. מתחם המלון שווק ללא מכרז על ידי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד התיירות.