שתי מדינות זרות רכשו מהתעשייה האווירית את המטוס ללא טייס (מל"ט) מדגם "הרון",
המסוגל לשהות באוויר יותר מיומיים ברציפות (52 שעות). כך נודע ל"גלובס". היקף
העיסקאות הראשונות למכירת המל"ט החדש הוא 150 מיליון דולר.
אחת המדינות שרכשה את המל"ט ארוך הטווח היא באסיה. מקור בכיר במפעל מל"ט, המייצר
את משפחת המל"טים של תע"א, אמר: "חלק מהעיסקאות היו משולבות. כלומר, ה'הרון'
נמכר יחד עם דגמי מל"טים אחרים. תודות לעיסקאות, נפתח במפעל פס ייצור של המל"טים
ארוכי הטווח, המיוצרים לצד שאר המל"טים - 'האנטר', 'סרצ'ר', 'פיוניר' ו'ריינג'ר'.
אנחנו שבעי רצון מקצב המכירות של ה'הרון'.
"לצערנו, עדיין לא הצלחנו למכור את המל"ט האזרחי 'פיירבירד-2001'. לכן קיים
אצלנו רק אב-טיפוס שלו. לעומת זאת, המל"טים הצבאיים נמכרים יפה, כולל בעיסקה
עם חיל האוויר של בלגיה, שיפעיל, לראשונה בעולם, מל"טים המסוגלים לפעול מול
רשויות תעופה אזרחיות. זאת, כתוצאה מאופי השטח והאיכלוס הצפוף של בלגיה. התאמה
זו תאפשר לצבור ניסיון הפעלה, שימומש עם תחילת מכירות המל"טים האזרחיים".
מנהל מפעל מל"ט, אפרים צוקרמן, מסר, כי מכירות המפעל יגדלו השנה ל-150 מיליון
דולר, לעומת 120 מיליון דולר בשנת 1999. "נספק לבלגיה מל"טי 'האנטר' בהיקף
של 60 מיליון דולר", אמר צוקרמן, "במשותף עם קונסורציום של חברות מקומיות,
בראשות חברת סונאקה. לבלגיה יש אופציה להרחבת העיסקה ולרכישת מערכות נוספות".
ה"הרון" פותח כמערכת בעלת טווח טיסה אולטרה-ארוך, הנובע מיכולת השהייה באוויר.
משקל ההמראה שלו הוא 1.1 טון, וניתן להתקין עליו מערכות במשקל 250 ק"ג. הוא
מסוגל להפעיל מערכות צילום טלוויזיוניות, ואמצעי ראייה בטכנולוגיית אינפרה
אדום, המאפשרים לו לבצע משימות של איסוף מודיעין ביום ובלילה.
המל"ט ממריא ונוחת על מסלול טיסה רגיל, וגובה הטיסה שלו מגיע עד 30 אלף רגל,
כ-10 ק"מ. הוא מסוגל לפעול בתיאום עם מל"טים אחרים מתוצרת תע"א. החברה מסרה,
כי ה"הרון" מסוגל למלא גם משימות אזרחיות, כגון שימוש כתחנת ממסר לטלפונים
סלולריים, במקומות שבהם לא קיימת תשתית קרקעית.
באחרונה, הפעיל חיל האוויר מל"ט "הרון" בפעילות מבצעית, לאחר שזה הושאל לצה"ל
מהתעשייה האווירית, על חשבונה, כדי לעניין את הגורמים המבצעיים ברכישתו.
חיל האוויר טרם קיבל החלטה בנושא, ותע"א מעריכה, כי החלטה חיובית בנושא תסייע
גם להרחבת המכירות בחו"ל. פרסומים זרים טענו באחרונה, כי ישראל והודו מנהלות
מגעים למכירת מטוסים ללא טייס של ישראל לצבא הודו, כולל ייצורם במפעלים בהודו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.