מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים, שמואל הרשקוביץ, פורש מהתפקיד

ב-3 שנות כהונתו ירד מספר הנפגעים הקשים בתאונות ב-20%

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הכפופה למשרד התחבורה, שמואל הרשקוביץ, יסיים בסוף דצמבר את תפקידו. זאת, אחרי שנבחן בשלושת החודשים האחרונים על ידי שר התחבורה, אמנון שחק. כפי שפורסם ב"גלובס", שחק החליט לפני חודשיים, שלא להאריך במספר שנים את חוזהו של הרשקוביץ, אחרי שזה הסתיים.

במקום זאת, הוא האריך - לפני חודשיים - את כהונת הרשקוביץ בשלושה חודשים בלבד, כדי לבחון את תיפקודו. שחק אמר בשעתו, כי אינו מכיר את הרשקוביץ, ולכן הוא מעדיף בשלב ראשון, להאריך את כהונתו בשלושה חודשים, ולהחליט אחר כך אם להאריך את כהונתו למספר שנים או לא.

הרשקוביץ מונה בשעתו לתפקיד על ידי שר התחבורה לשעבר, יצחק לוי, מהמפד"ל, אך הוא אינו פעיל פוליטית או חובש כיפה.

משרד התחבורה אמר היום (ב'), כי הרשקוביץ, שהקים את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפני כשלוש שנים, החליט על פרישתו מהתפקיד בתיאום עם שחק. במהלך שנות כהונתו הצליח הרשקוביץ לגבש, יחד עם משרדי הממשלה תוכנית תלת-שנתית למאבק בתאונות הדרכים, בהשקעה של 1.2 מיליון שקל.

התוכנית, שאושרה בממשלה, הגדירה לראשונה בארץ יעד כמותי להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים כמדד להצלחתה. מסיכום נתוני תאונות הדרכים עולה, כי בתקופת כהונתו של הרשקוביץ (98'-2000), חלה ירידה של כ-20% במספר ההרוגים והפצועים קשה בתאונות הדרכים.

שחק הביע את הערכתו למקצועיותו ומסירותו הרבה לתפקיד של הרשקוביץ. שחק ומנכ"ל משרדו, בן ציון סלמן, ביקשו מהרשקוביץ להמשיך ולתרום מניסיונו למשרד ולגופים הכפופים לו בתחום המאבק בתאונות דרכים.