הכבלים: נחדש החוזה עם נגה בערוץ הילדים רק אם תימכר לגלעדי עד מחר ב-16:00

הערכות בענף: נגה תיסגר אם לא תימכר לגלעדי ; הבעלים כיום - תיא תקשורת וענני שבשליטת אודי ירון

ראשי חברות הכבלים מאיימים להתנער מההסכם בין נגה תקשורת לבין אביב גלעדי, אם הוא לא ייחתם עד מחר (ה') בשעה 16:00. הדברים עולים ממכתב ששלחו ראשי חברות הכבלים לעמי גניגר, מנכ"ל תיא תקשורת, ולאביב גלעדי.

מזה תקופה ארוכה מתנהל משא ומתן למכירת נגה תקשורת, המפיקה את ערוץ הילדים ואת ערוץ 8 בכבלים, לאביב גלעדי. חברות הכבלים נמצאות בעימות קשה עם נגה תקשורת, ומאיימות שלא לחדש את החוזה עימה. באחרונה הן הסכימו להשאיר בידי נגה תקשורת את הפקת ערוץ הילדים - אם הבעלות עליה תעבור לידי גלעדי. עתה, הן מאיימות שלא לחדש את החוזה, אלא אם ההסכם עם גלעדי ייחתם עד מחר.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, דורית ענבר, התנגדה להשארת ערוץ הילדים בידי נגה תקשורת. ענבר דרשה להעביר את פרטי ההסכם אליה, כדי שתוכל לבדוק את נושא הבעלויות הצולבות של גלעדי בחברות תוכן אחרות. זוהי אחת הסיבות (אך לא היחידה) לכך שהמו"מ עם גלעדי נתקע.

חברות הכבלים טוענות, שהתמשכות המשא ומתן גורמת להן נזקים. ההערכות בשוק הן, שאם לא ייחתם הסכם עם גלעדי - נגה תקשורת תיסגר. כתוצאה מהמשא ומתן המתמשך, עצרה נגה כליל את התשלומים לספקיה, בהם עשרות מפיקים, במאים, מתרגמים, שחקנים ונותני שירותים. גורמים בענף מעריכים, שהיקף התשלומים המעוכבים מגיע למאות אלפי דולרים.

נגה תקשורת נמצאת בבעלות תיא תקשורת (50%) וענני תקשורת (50%). ענני תקשורת נמצאת בבעלות אודי מירון (54%), המשמש מנכ"ל נגה תקשורת; איריס הוד (12%), קרן BSC (‏12%) וגלעדי (22%).

כבר לפני חודשיים החל המו"מ בין בעלי נגה תקשורת לבין גלעדי על מכירת החברה, תמורת כ-6.5 מיליון דולר. תיא תקשורת דיווחה בזמנו לבורסה, שנתנה לגלעדי אופציה בת 7 ימים, וזו פקעה מזמן. למרות זאת, המו"מ נמשך.

לא ניתן היה להשיג את תגובות חברות הכבלים, תיא תקשורת ואביב גלעדי.