פודליין תפסה דג שמן

תשווק את טונה סטארקיסט ושימורי יונה * צופה להגדיל המכירות ב-20 מיליון דולר בשנה

פודליין, בשליטתה של קבוצת היינץ רמדיה (51%), תחל לשווק בימים הקרובים את המותג "טונה סטארקיסט" ואת שימורי הדגים של מפעל "יונה" בישראל. זאת, לאחר שקונצרן המזון האמריקני, היינץ, רכש מעודד גרוס ומיכאל מיטלמן את השליטה בחברת פודור, בעלת השליטה במפעל שימורי הדגים יונה, יצרן "שימורי יונה" ומשווק טונה סטארקיסט, והקים חברה משותפת חדשה בשם סטארקיסט-פודור.

בהיינץ הוחלט, שפודליין תשווק מעתה גם את טונה סטארקיסט וגם את שימורי הדגים והטונה של מפעל יונה. בכך תגדיל פודליין את היקף מכירותיה השנתי מ-50 ל-70 מיליון דולר. חברת סטארקיסט היא מהיצרניות הגדולות של שימורי טונה ומחזור המכירות שלה מוערך במיליארד דולר בשנה. לחברה מפעלים בגאנה, איי סיישל, פורטוגל וצרפת. היקפו הכספי של שוק שימורי הטונה בישראל מוערך ב-240 מיליון שקל בשנה. מוצרי יונה וסטארקיסט מהווים כ-40% משוק שימורי הדגים בישראל, ומחזור המכירות שלהם הוא כ-100 מיליון שקל, 40 מיליון שקל מהמחזור שייכים לשימורי יונה, ומכירות מוצרי סטארקיסט מגיעות ל-60 מיליון שקל.

שוק שימורי הטונה בישראל מתחלק בין סטארקיסט (25%), יונה (15%), ויליגר (12%), פוסידון (12%) ובמבלבי (8%). יצויין, כי ויליגר, פוסידון ובמבלבי שייכים לקבוצת דודי עזרא. שאר השוק מתחלק בין מספר רב של יבואנים קטנים ומזדמנים.

בשוק שימורי הדגים הישראלי מורגשת התעוררות בשנה האחרונה. ביולי השנה חתם קונצרן המזון הגרמני "נורדה", המתמחה בשימורי דגים, על הסכם עם פידן סחר, שמעניק לה זיכיון בלעדי לשיווק מוצרי החברה. נורדה נרכשה לפני כן על-ידי הקונצרן הבינלאומי יוניליבר.

סלטי שמיר, המתמחה בתחום הסלטים המוכנים, נכנסה בפברואר לתחום מעדני הדגים תחת שם המותג "אוקיינוס". המותג כולל 30 מוצרים שונים, בהם דגים במשרה, ומגוון דגים מעושנים, ארוזים בוואקום.

פודליין, היא חברה-בת בקבוצת היינץ-רמדיה, יצרנית מזון התינוקות הגדולה בישראל. החברה-אחות, פודליין שיווק, עוסקת בייבוא ושיווק מותגים בינלאומיים, שהמוביל בהם הוא "היינץ" (קטשופ, רטבים לפסטה, שימורים, מחיות פרי ועוד). בנוסף, משווקת פודליין שיווק את מוצרי "קומידה", "לוטוס" ו"מאכלנד". החברה עוסקת גם בהפצה של מוצרי פרופ, מילוז ומכוורת יד-מרדכי. החברה מחזיקה גם ב-51% ממפעלי שקדיה, יתרת המניות מוחזקת בידי קבוצת גבע.

פודליין היא חברת ההפצה היחידה, שמתמחה אך ורק בתחום מוצרי המזון. המתחרות מפיצות גם מוצרים מתחומים אחרים כמו קוסמטיקה וטואלטיקה. בשנה האחרונה חתמה החברה על מספר הסכמי הפצה לשוק הקמעונאי. זאת, כחלק מיישום האסטרטגיה העיסקית של קונצרן היינץ, במסגרתה פועל הקונצרן להרחבת נתח השוק של החברה על-ידי רכישת מותגים משלימים או על-ידי חתימת הסכמי הפצה.

מנכ"ל פודליין, פיני פרבר, מסר ל"גלובס" כי בשני הרבעונים הראשונים של השנה הגדילה פודליין את מכירות קטשופ היינץ בישראל ב-50% בערכים כספיים: בדצמבר אשתקד היה נתח השוק של קטשופ היינץ 10%, וביוני הוא גדל לנתח של 15%. נתח השוק הכמותי של קטשופ היינץ בחודש מאי עמד על 16%, ובחודש יוני הוא כבר הגיע ל-23%. זאת לעומת נתח שוק ממוצע של 8% בחודשים המקבילים אשתקד.

פרבר מייחס חלק גדול מההצלחה למהלכים שיווקיים, ביניהם שינוי והגדלת האריזה, שלוו בקמפיין פרסומי מסיבי תחת הסיסמא "הבקבוק גדל והמחיר נשאר".