אושרה תוכנית לבניית ישוב בדואי חדש; הממשלה אישרה תקציב של 30 מיליון שקל

הוועדה המחוזית דרום לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') להפקדה תוכנית, על פי המלצה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, להקמת יישוב בדואי חדש בנגב. היישוב מיועד עבור השבט הבדואי טראבין אל-סאנע, היושב בסמוך ליישוב הווילות עומר.

בשנים האחרונות פרצו חיכוכים רבים בין תושבי עומר לבין אנשי השבט, וחלקם הגיעו לכדי עימותים פיזיים קשים עם המשטרה.

הוועדה קיבלה את ההחלטה, למרות ההתנגדות של קיבוץ משמר הנגב להקמת היישוב החדש, הגובל בתחום השיפוט שלו. יצוין, כי המיקום של היישוב נתקבל בהסכמה של ראשי השבט ושל המועצה האזורית בני שמעון, שהסכימה להקצות חלק מהמקרקעין שלה לצורך היישוב.

שבט טראבין מונה אלפים, רובם יושבים במאהלים מול וסמוך ליישוב הווילות עומר. לטענת ראשי השבט, מועצת עומר הגדילה את תחום השיפוט שלה על חשבון קרקעות שהיו בבעלות השבט, וזאת כדי להצר את צעדיו של השבט מלהתפתח ולהתפשט.

בשנתיים האחרונות החלו ראש מועצת עומר, פיני בדש, וקבוצה של אנשי ציבור מהנגב, ביוזמה להקים עבור השבט יישוב חדש.

בעקבות זאת קיבלה הממשלה החלטה להקים את היישוב, אלא שבהקמתו נוצרו עיכובים, מאחר וראשי השבט דחו את ההצעות על מיקומו של היישוב. בשל כך, בשיתוף עם ראשי השבט, נבחר מיקום חדש, והממשלה אישרה תקציב של 30 מיליון שקל לצורך הקמת תשתיות והכשרת הקרקע.

השטח של היישוב החדש משתרע על 1,200 דונם, והוא מוגדר כיישוב עצמאי, ובעתיד יסתפח ויהיה חלק מהמועצה האזורית שתקום ליישובים הבדואים בנגב. הוא יוקם צפונית לבאר שבע, בין צומת להבים וצומת משמר הנגב.