ראש המועצה האיזורית רמת אפעל, אורה חכם, דורשת ביטול מינוי ועדת הגבולות

לטענתה, הוועדה הוקמה לצורך פירוק המועצה וסיפוח שיטחה לקרית אונו

ראש המועצה האיזורית רמת אפעל, אורה חכם, דורשת משר הפנים, חיים רמון, לבטל את מינוי ועדת הגבולות, שהוקמה, לטענתה, במטרה לפרק את המועצה האיזורית ולספח את שטחיה לקריית אונו.

לטענת חכם, רמון פועל ממניעים פוליטיים, ומתוך כוונה למלא אחר רצונו של ראש עיריית קרית אונו, דרור בירנבוים, ששואף לקבל את שטחי המועצה. לדברי חכם, באם מורן לא ייענה לבקשתה, תפנה המועצה האיזורית לבית המשפט.

במכתב לרמון אומרת חכם, שאורך הגבול המשותף בין המועצה האיזורית רמת אפעל לקריית אונו עומד על ארבעה אחוז בלבד מהיקף השטח של רמת אפעל, כאשר הגבול המשותף עם רמת גן מהווה 50% מכלל גבולות המועצה, ולמרות זאת אין בכוונת רמת גן לספח את השטח.

"דבר זה מעלה חשש, שההחלטה נתקבלה משיקולים פוליטיים", אומרת חכם. ממשרד הפנים נמסר, שלטענות אלה אין כל שחר, וכי ועדת הגבולות היא תוצאה של פניות מצד יישובי המועצה ויישובים גובלים, שאינם רואים כל הצדקה בהמשך קיומה.

רמת אפעל היא מועצה איזורית בה חברים שלושה ישובים בלבד: אפעל, רמת פינקס וכפר אז"ר. לפני כשנה מונתה לרמת אפעל ועדת הבראה, כדי לבדוק את המבנה המוניציפלי של המועצה, וזאת בשל תפקוד כלכלי לקוי.

אחת הטענות כנגד המועצה היא, שחלק מהיישובים אינם משלמים ארנונה, וזאת למרות שבשטחם שטחים מסחריים נרחבים. עובדה זו הקשתה על הניהול התקין של המועצה. לדברי חכם, במקום לאפשר למועצה להתייעל, מבקש משרד הפנים לספח את שטחיה בניגוד לרצון התושבים.

על שטחי המועצה האיזורית רמת אפעל, שבמרכז הארץ, ובעיקר על שטחי כפר אז"ר, מתוכננות כמה תוכניות בנייה גדולות לתעסוקה ולמגורים. תוכניות אלה יניבו תשואה רבה לבעלי הקרקע, וארנונה גבוהה לרשות שהתוכניות יהיו בתחומה.

רמון הביע דעתו לא אחת, שאין כל הצדקה לקיומה של מועצה אזורית דלילת אוכלוסין, החולשת על שטחים נרחבים במרכז הארץ, ולכן החליט על הקמת ועדת גבולות, בה חברים פרופ' אלישע אפרת, בנימין כהן, ויואל לביא, ראש עיריית לוד. (ראה ידיעה במוסף הנדל"ן).