בעלי חוות השרימפס בנגב עומדים להשלים גיוס של 1.2 מיליון דולר כדי לשלש את התפוקה

הבעלים של חוות גידול השרימפס ברמת הנגב עומדים בפני השלמת גיוס של 1.2 מיליון דולר, שייועדו להרחבת המיתקנים ולהגדלת התפוקה פי שלושה. בעלי החווה מנהלים מו"מ מתקדם עם שלוש קבוצות אנשי עסקים מישראל, המתעניינים בהשקעה במיזם, בדרך של דילול חלקם של הבעלים הנוכחיים.

בעלי החווה הם: המנכ"ל מנחם בורנשטיין, יצחק יאנג, הבעלים של 'שפי אריזות', הכלכלן ד"ר יובל גולדוורגר, יועץ המס יורם כספי, חברת דן-ים, וישראל מאיר. עד כה הושקעו בפרוייקט 1.5 מיליון דולר.

המיזם להקמת חוות השרימפס החל לפני 4 שנים, כאשר בורנשטיין התקשר עם שני מומחים אמריקניים לגידול שרימפס, כדי לבחון אפשרות לגידול שרימפס במים גיאותרמיים מלוחים הנמצאים ברמת הנגב. בעקבות ההתקשרות, בוצעו בדיקות מעבדה ובדיקות כלכליות. הבדיקות העלו, כי המיזם אפשרי וכדאי, הן מבחינת איכות התוצרת והן מבחינת הפוטנציאל הכלכלי.

חוות השרימפס כוללת בריכות-חממה ומיתקנים הממוקמים על שטח של כ-5 דונמים, שנחכרו ממינהל מקרקעי ישראל. יכולת ההפקה שלה כיום היא 30 טון שרימפס בשנה. לאחר גיוס ההון תורחב התפוקה עד ליכולת ייצור של 100 טון בשנה.

תהליך הרבייה של השרימפס נעשה כיום בארה"ב. הדגיגים מגיעים ארצה בגודל זעיר, ומוכנסים לבריכות הגידול. החווה קיבלה השנה מענק, במסגרת תוכנית מגנטון, בהיקף של כמה מאות אלפי דולרים, כדי לבחון ולקדם את תהליכי הייצור וכן להתאמת טכנולוגיית הרבייה לתנאים המיוחדים של רמת הנגב. צריכת השרימפס העולמית מגיעה ל-2 מיליון טון בשנה. 750 אלף טון מהם באים מגידול בבריכות מלאכותיות, והיתר מדיג בים. בדיקת כדאיות המיזם, הצביעה על ביקוש גובר לשרימפס בשווקים הבינלאומיים בארה"ב, ביפאן ובאירופה. היזמים בארץ העריכו, כי בשל הקירבה לשוק האירופי יהיה לישראל יתרון יחסי במכירת שרימפס מצונן, במקום השרימפס הקפוא המגיע לאירופה ממקומות אחרים.