תעוזה מוכרת אחזקות בחמש חברות תמורת 9 מ' ד'

רווח ההון שהקרן צפויה לרשום כתוצאה מהמכירה יסתכם בכ-27 מיליון שקל לפני מס

קרן הון סיכון תעוזה הודיעה היום על המשך התקשרותה מסוף אוגוסט עם חברת השקעות אירופית שבמסגרתה תמכור חלקים נכבדים מהפורטפוליו שלה ב-9 מיליון דולר. רווח ההון שהקרן צפויה לרשום כתוצאה מהמכירה יסתכם בכ-27 מיליון שקל לפני מס.

תעוזה היא אחת מקרנות ההון סיכון המעטות שנסחרות בבורסה בתל-אביב והיא מתמחה בהשקעות בחברות שתחומי פעילותן תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיות מוטות ייצוא.

על-פי ההודעה תרכוש חברת ההשקעות האירופית, ששמה עדיין לא נמסר, ניירות ערך שבבעלות תעוזה בחמש חברות פורטפוליו: סלטרוניקס, העוסקת בפיתוח מכונות השמה שמשתלבות בקווי ייצור להרכבת מעגלים מודפסים; נוירומסקולר, המפתחת ומייצרת מערכות לשחזור תפקודן של כמה מפונקציות הידיים לנפגעי שבץ מוחי; אורמיר, המפתחת מערכת להסרת פוטורזיסט לתעשיית המוליכים למחצה; רותלקס, המפתחת מוצרים המיועדים לבקרת איכות בתהליך הייצור של עדשות משקפיים; וסגנטק, המפתחת כלי תוכנה מתקדמים בתחום המיקרו אלקטרוניקה.

בשתיים מתוך חמש החברות תעביר תעוזה לרוכשת כ-7% מהון המניות. בחברה השלישית תעביר הקרן כ-14% מהון המניות, בחברה הרביעית כ-7% מהון המניות וכן אג"ח להמרה, ובחברה החמישית תמכור תעוזה אופציות לרכישת מניות רגילות שהן כ-5.5% מהון החברה בדילול מלא נכון להיום.

עוד פורסם, כי בהמשך להתקשרות זו, שהשלמתה כפופה לכמה תנאים מתלים, התקשרה חברת הניהול של הקרן, חברת תעוזה ניהול, בשני הסכמים עם החברה האירופית. על-פי הסכמים אלה תקצה חברת הניהול מניות לגוף האירופי ותספק שירותי ניהול לחברות הפורטפוליו שירכוש.

קרן תעוזה הוקמה בשנת בשנת 91' והפורטפוליו שלה כולל חברות הפועלות בתחומים מגוונים, כמו אלקטרוניקה, תקשורת, מכשור רפואי, אופטיקה ומוליכים למחצה. מאז הקמתה השקיעה החברה ב-13 חברות טכנולוגיה, בעיקר בשלבים מוקדמים, מימשה את אחזקותיה בשתי חברות (וויבאקסס וא.ב זרעים) והנפיקה בנאסד"ק חברת שלישית (נובה).

בדצמבר תחדל תעוזה להיות כפופה לכללי חברת ענבל, שהיא חברת ביטוח בבעלות מלאה של המדינה. לפי דירקטוריון החברה הטילו כללים אלה מגבלות רבות על מרחב התמרון של הקרן ועם פקיעתם היא תוכל לפעול טוב יותר מבחינה עסקית. דירקטוריון החברה החליט בעבר שעם פקיעת כללי ענבל, ולאור הצלחת הנפקת נובה, בכוונתו לחלק דיבידנד בשיעור שעדיין לא נקבע.

מניית תעוזה נסחרת כיום לפי מחיר של 2.8 שקלים המבטא שווי של כ-38 מיליון דולר בלבד, לאחר שרק בפברואר השנה היא נסחרה לפי מחיר שיא של 7.3 שקלים.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה הקרן עם הכנסות של כ-947 אלף שקל, שנבעו בעיקר מדמי ניהול ומפיקדונות, לעומת כ-43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה הציגה הקרן הפסד של כ-1.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת רווח של כ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הפער בין שתי התקופות נובע בעיקר מרווח שרשמה הקרן ממימוש אחזקתה בסך 40.1 מיליון שקל בחברת וייבאקסס ב-99'. באפריל השנה הנפיקה חברת נובה, המוחזקת על-ידי תעוזה בכ-16%, את מניותיה בנאסד"ק לפי שווי של כ-285 מיליון דולר אחרי הכסף, לאחר שתעוזה השקיעה בה לפי שווי של 3.5 מיליון דולר בלבד, אך השקעה זו עדיין נמצאת תחת חסימה ותעוזה אינה יכולה ליהנות ממנה.

אפרת ונקרט, מנהלת הפיתוח העסקי של הקרן, אמרה היום ל"גלובס", כי "העסקה עם החברה האירופית מוצלחת מאוד מבחינתנו. חברת ההשקעות היא בעלת ברית חשובה ומעבר לאקזיט היפה אנחנו חושבים על המשך שיתוף הפעולה בעתיד. זהו הדבר המהותי השלישי בחיי החברה לאחר המימוש בחברת וייב אקסס וההשקעה בחברת נובה".