דיאג'יו ופרנו רוכשות את משקאות סיגראם ב-8.2 מיליארד דולר

העיסקה תיחתם כנראה על ידי מנהל הכספים של דיאג'יו, ניק רוז, ובכירים בפרנו במשרדי מורגן סטנלי, בנק ההשקעות שהיה אחראי על גיבוש המכרז

נציגים של דיאג'יו ופרנו צפויים היו לחתום הערב (ב') בניו יורק על הסכם לרכישת חטיבת המשקאות החריפים של סיגראם הקנדית בעיסקת 8.2 מיליארד דולר, ובכך להביס הצעה מתחרה של קבוצה בראשות באקרדי, העריכו מקורות בענף.

העיסקה תיחתם כנראה על ידי מנהל הכספים של דיאג'יו, ניק רוז, ובכירים בפרנו במשרדי מורגן סטנלי, בנק ההשקעות שהיה אחראי על גיבוש המכרז. לדברי הגורמים, צפויה ההודעה על הרכישה להתפרסם מחר (ג').

הרכישה תחזק עוד יותר את מעמדה המוביל של דיאג'יו בתעשיית המשקאות העולמית, תרחיק אותה ממס' 2 הנוכחית, אלייד דומק, ותקרב את פרנו למצב שבו תוכל לקרוא תיגר על מעמדה של אלייד.

עיכובים של הרגע האחרון בסגירת העיסקה נגרמו כאשר ויונדי יוניברסל, שנוצרה לא מכבר ממיזוג ויונדי, סיגראם וקאנאל פלוס, המוכרת את חטיבת המשקאות של סיגראם, ניסתה לחלץ הצעה משופרת מקבוצת באקרדי.

"הצעת דיאג'יו-פרנו היא הטובה ביותר, במובן שהיא מציעה את המחיר הגבוה ביותר, היא אינה כרוכה בבעיות אנטי-טראסט והיא מהווה את הדרך המהירה ביותר עבור ויונדי לפרוט את החטיבה למזומנים", אומר גורם המקורב לעיסקה.