אדם טבע ודין: נפנה לביהמ"ש כדי לעצור הבנייה במיתחם רביבים, בגלל זיהום המים

עמותת אדם טבע ודין (אט"ד) הודיעה היום (ג') שהיא עשויה לפנות לבית המשפט כדי לעצור את הבנייה במיתחם רביבים, המצוי בין הרחובות פנחס רוזן וחיים הזז בתל-אביב. לדבריה, היא תפנה לבית המשפט, אם הוועדה לתכנון ובנייה בתל-אביב לא תורה לעצור את הבנייה במקום בישיבתה הקרובה, שתערך מחר.

הודעת העמותה באה בעקבות דו"ח של נציבות המים, שהצביע על זיהום מים חמור בכמה מיתחמים באיזור המרכז, בהם מיתחם רביבים, שבו פעל במשך שנים מפעל תעש. עו"ד אלונה קארו-יפת, נציגת העמותה, אומרת שנציבות המים מפקירה את עיריית תל-אביב לטפל לבדה בבעיה, למרות שהנציבות אחראית למצבו של אקוויפר החוף והיא זו שאיפשרה את זיהומו במשך שנים.

לדברי עו"ד קארו-יפת, על עיריית תל-אביב לעצור את הבנייה ולא לתת היתרים לכך עד שיטוהרו אתרי תעש. לדבריה, על נציבות המים להורות על סגירת הבארות המזוהמות במרכז הארץ, ומשרד האוצר צריך להקצות משאבים לטיפול בזיהום הנרחב.

מהנדס עיריית תל-אביב, דני קייזר, ביקש בתחילת השבוע מעמותת אדם טבע ודין לבדוק אם קיים בסיס משפטי המאפשר להורות על הפסקת הבנייה במיתחם רביבים. קייזר גם הורה ליחידה לאיכות הסביבה בעירייה לבדוק את הקרקע במיתחם ואת החניונים והמרתפים של השכונות הסובבות את המיתחם, לצורך גילוי מזהמים באוויר.

במיתחם רביבים שכן בעבר מפעל תעש. חברת חבס שיכון דן מתכננת לבנות באתר, ששטחו 43.6 דונם, 7 בניינים הכוללים 325 יחידות דיור, 3,500 מ"ר של משרדים ו-2,000 מ"ר של שטחים מסחריים. הפרויקט תוכנן על ידי כנען שנהב אדריכלים.

קייזר הורה לבדוק את הקרקע במקום בתום דיון שערכה העירייה ביום א', בנוכחות נציגי תושבים מהאיזור. הוועדה לאיכות הסביבה בעירייה ועמותת אדם טבע ודין דרשו בישיבה להפסיק את הבנייה במקום לאלתר, בשל חשד שקיים זיהום נרחב של המים והקרקע. בדיקות שנערכו במיתחם מצביעות על אפשרות של הימצאות הזיהום, וידוע שנמצא זיהום במקומות אחרים שבהם פעלו בעבר מפעלי תעש.